ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-suzuki-jimny-moose-test-it-s-bad-it-s-very-bad
خودرو

خودرویی برای نپیچیدن؛ عملکرد بسیار ضعیف سوزوکی جیمنی در تست گوزن [تماشا کنید]

نسل چهارم سوزوکی جیمنی که سال گذشته معرفی شده، به دلیل فاکتورهایی مثل توانایی های آفرود بالا، ظاهر جعبه ای شکل مشابه مرسدس بنز G کلاس و قیمت پایین سر و صدای زیادی بر پا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

نسل چهارم سوزوکی جیمنی که سال گذشته معرفی شده، به دلیل فاکتورهایی مثل توانایی های آفرود بالا، ظاهر جعبه ای شکل مشابه مرسدس بنز G کلاس و قیمت پایین سر و صدای زیادی بر پا کرده است. به لطف چنین ویژگی هایی، تقاضا برای جیمنی جدید بسیار افزایش یافته و انتظار می رود این خودرو فروش موفقی را تجربه کند.

mercedes-classe-g-63-amg-vs-suzuki-jimny-06

در کنار مزایا، سوزوکی جیمنی معایبی هم دارد. عملکرد ضعیف در تست گوزن نشریه اسپانیایی km77 یکی از معایب این اتومبیل ژاپنی به شمار می رود. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، شاسی بلند کوچک چشم بادامی ها در تست گوزن کاملا نامتعادل ظاهر شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را به زحمت می اندازد. شدت عدم تعادل جیمنی به حدی است که در برخی لحظات چرخ ها از زمین جدا شده و هر آن احتمال واژگونی پدید می آید.

سوزوکی جیمنی

به گفته دست اندرکاران km77 دو ایراد اصلی در عملکرد ضعیف سوزوکی جیمنی نقش دارند. اول اینکه دنده شانه ای سیستم فرمان بیش از حد طولانی است که این مساله راننده را از نشان دادن عکس العمل های سریع باز می دارد.

ایراد دوم هم به چسبندگی تایرها، نرمی سیستم تعلیق و حرکت گهواره ای اتاق نسبت داده شده است. این عوامل روی هم رفته باعث می شوند جیمنی حتی در سرعت های پایین تمایل زیادی به کم فرمانی داشته باشد.

در هر حال سوزوکی جیمنی در تست گوزن km77 که حضور ناگهانی یک مانع یا حیوان را در جلوی خودرو شبیه سازی می کند، حداکثر سرعت 68 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم کراس اوور بسیار بزرگ تر آئودی Q8 رکورد 79 کیلومتر در ساعت را در تست گوزن نشریه اسپانیای بر جای گذاشته است.

عملکرد سوزوکی جیمنی جدید در تست اسلالوم نیز تعریفی نداشته و این خودرو باز هم ضعیف ظاهر شده است. در مجموع می توان نتیجه گرفت که جیمنی برای رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم یا تجربه هیجان در جاده ساخته نشده و توانایی های اصلا آن در مسیرهای خارج از جاده و آفرود نمایان می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی