ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکوه ده سالگی؛ سامسونگ گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس معرفی شدند

در مراسم گلکسی آنپکد 2019 که در شهر سان فرانسیسکو در آمریکا برگزار شد، سامسونگ از جدیدترین پرچمدارانش یعنی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس و مدل ارزان قیمت تری به نام گلکسی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۱

در مراسم گلکسی آنپکد 2019 که در شهر سان فرانسیسکو در آمریکا برگزار شد، سامسونگ از جدیدترین پرچمدارانش یعنی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس و مدل ارزان قیمت تری به نام گلکسی اس 10 ای رونمایی کرد. پرچمداران جدید سامسونگ با طراحی منحصر به فرد، سخت افزار فوق العاده قدرتمند، دوربین های حرفه ای و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، آینده ای روشن را برای دنیای موبایل نوید می دهند. در ادامه این خانواده را به طور کامل معرفی می کنیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس همان مسیر نسل های قبلی را دنبال می کنند. سامسونگ همواره تلاش کرده تا حاشیه اطراف نمایشگر را تا جای ممکن کاهش دهد و بزرگ ترین صفحه ممکن را در اختیار کاربران بگذارد. حالا گلکسی اس 10 و مدل پلاس آن به ترتیب با نمایشگرهای 6.1 و 6.4 اینچی به دست شما می رسند.

این دو گوشی نمایشگرهای بزرگ تری نسبت به نسل قبل دارند، ولی ابعادشان تغییری نکرده است. در واقع گلکسی اس 10 پلاس حتی اندکی کوچکتر از گلکسی اس 9 پلاس است، با اینکه نمایشگر بزرگ تری دارد. با این حال هر دو مدل در دسته گوشی های بزرگ قرار می گیرند.

سامسونگ مثل همیشه بهترین نمایشگرهایش را در گلکسی اس 10 و مدل پلاس به کار گرفته. شرکت کره ای صفحه امولد جدیدش را با نام Dynamic AMOLED معرفی کرده که رزولوشنی برابر با 1440×3040 پیکسل و نسبت تصویر 19:9 دارند. این نمایشگر برای اولین بار فناوری +HDR10 را هم به دنیای موبایل می آورد.

زیر این نمایشگر هم برای نخستین بار شاهد حضور حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هستیم که انگشت شما را به صورت سه بعدی اسکن کرده و به مراتب سریع تر و دقیق تر از حسگرهای اپتیکال کنونی عمل می کند.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

دوربین های اصلی در گلکسی اس 10 و مدل پلاس هم یکسان هستند. پشت بدنه این دو گوشی شاهد چیدمان سه گانه دوربین هستیم. دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل و لنز استاندارد 77 درجه ای از فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. همانند نسل قبل، گشودگی دیافراگم این دوربین را می توانید بین f/1.5 و f/2.4 تغییر دهید. دوربین دوم هم 12 مگاپیکسلی است اما به لنز تله فوتو 45 درجه ای مجهز شده، ضمن اینکه از لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می کند. نهایتاً شاهد دوربین سوم با لنز عریض 123 درجه و فوکوس ثابت هستیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس
دوربین سلفی گلکسی اس 10

وضعیت دوربین های سلفی اما کمی متفاوت است. گلکسی اس 10 پلاس به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده، یکی با رزولوشن 10 مگاپیکسلی و دیگری با رزولوشن 8 مگاپیکسلی که وظیفه عمق سنجی را بر عهده دارد. در گلکسی اس 10 اما فقط دوربین 10 مگاپیکسلی را می بینیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس
دوربین سلفی دوگانه گلکسی اس 10 پلاس

همان طور که انتظار می رود، گلکسی اس 10 و مدل پلاس آن بسته به بازار هدف، با دو چیپست اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9820 عرضه می شوند که هردو از قوی ترین چیپست های کنونی بازار موبایل هستند. مدل پایه گلکسی اس 10 پلاس به 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده که با استفاده از کارت حافظه می توانید 512 گیگابایت به آن اضافه کنید. مدل پریمیوم این گوشی هم 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی داخلی دارد. گلکسی اس 10 هم با 8 گیگابایت رم و 128 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی به دست خریداران خواهد رسید.

ظرفیت باتری در گلکسی اس 10 و مدل پلاس آن به ترتیب 3400 و 4100 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و هردو از فناوری شارژ سریع 15 واتی و شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند. سامسونگ حالا به تبعیت از هواوی قابلیتی به نام Wireless PowerShare را معرفی کرده که با استفاده از آن می توانید دستگاه ها و گجت های دیگر را به صورت بیسیم شارژ کنید.

گلکسی اس 10 ای

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

بعد از دو پرچمدار هیجان انگیز، نوبت به گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) می رسد که برخلاف کهکشانی های اخیر این شرکت، به صفحه صاف (بدون لبه های خمیده) مجهز شده. البته نمایشگر 5.8 این گوشی همچنان از نوع Dynamic AMOLED است و استاندارد +HDR را پشتیبانی می کند، اما به رزولوشن +1080p محدود است. همچنین در این مدل خبری از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نیست و به جای آن، باید از حسگر عادی تعبیه شده روی لبه سمت راست گوشی استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

پشت بدنه گلکسی اس 10 ای فقط دو دوربین می بینیم، یکی با حسگر 12 مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی و دیگری با حسگر 16 مگاپیکسلی که تصاویر عریض را ثبت می کند. دوربین سلفی این گوشی همانند گلکسی اس 10، سنسور 10 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K دارد.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

گلکسی اس 10 ای در کنار چیپست اگزینوس 9820 از 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. باتری این گوشی 3100 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فناوری های شارژ سریع (معمولی و بیسیم) و انتقال شارژ وایرلس (Wireless PowerShare) هم پشتیبانی می کند. جدول زیر برای آشنایی بیشتر با خانواده گلکسی اس 10 به شما کمک خواهد کرد.

گفتنیست هر سه مدل گلکسی اس 10 سامسونگ از ارتباط LTE فوق سریع با حداکثر سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه و استاندارد جدید وای فای 6 با حداکثر سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. طرفداران جک 3.5 میلیمتری هدفون هم می توانند از حضور این درگاه کاربردی در سه گانه امسال سامسونگ خوشحال باشند. استاندارد IP68 در این سه گوشی هم خیال شما را بابت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار راحت خواهد کرد.

قیمت و زمان عرضه خانواده گلکسی اس 10 به زودی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    دلمو برررررد دلمو برد!

  • Alexander Toroposa
    Alexander Toroposa | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    مبارک خریداراش باشه ما که هنوز منتظریم S8 ارزون بشه

    • fuad
      fuad | ۲ اسفند ۱۳۹۷

      ? ? ?

  • hadimf
    hadimf | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    بدیش اینه موقع فیلم دیدن ،دوربین جلو نمیزاره کل صفحه رو بگیره

  • ARH
    ARH | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    اگه جلوش را مثل وان پلاس ۶ تی یا می ۹ طراحی می کرد خیلی قشنگ تر بود.

  • ARH
    ARH | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    قابلیت های زیادی دارند ولی قیافه قشنگی ندارند مخصوصاً پشتشون!

مطالب پیشنهادی