ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Azure Kinect
تکنولوژی

مایکروسافت از دوربین Azure Kinect برای مشتریان تجاری پرده برداشت

همانطور که قطعا به خاطر دارید، کینکت به عنوان یک وسیله جانبی جهت کنترل بازی‌ها با دست و بدن برای کنسول ایکس باکس 360 معرفی شد. اگر چه این وسیله جانبی شروع موفقیت‌‌آمیزی داشت، اما ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۴

همانطور که قطعا به خاطر دارید، کینکت به عنوان یک وسیله جانبی جهت کنترل بازی‌ها با دست و بدن برای کنسول ایکس باکس 360 معرفی شد. اگر چه این وسیله جانبی شروع موفقیت‌‌آمیزی داشت، اما در ادامه کار خود روی کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان، به مشکلاتی از قبیل کمبود بازی برخورد و نتوانست موفقیت‌هایش را به نحو شایسته‌ای ادامه دهد.

به همین خاطر، مایکروسافت تصمیم گرفته که مجددا به کینکت برای موفقیت در بازار شانس بدهد؛ این بار در قالب یک دوربین که کسب و کارها و مشتریان تجاری را هدف قرار داده است. Azure Kinect Developer Kit نام این محصول جدید است که کاربردهای مختلف کینکت را این بار برای اهدافی تازه، در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

دوربین جدید مایکروسافت از آخرین سنسورهای هوش مصنوعی این شرکت نظیر حسگر عمق‌سنج هولولنز 2 و 7 میکروفون مجزا برای پردازش بینایی کامپیوتری و فرمان‌های صوتی بهره می‌برد. همچنین روی این دیوایس یک دوربین 12 مگاپیکسلی RGB و یک دوربین 1 مگاپیکسلی عمق‌سنجی نیز تعبیه شده است.

Azure Kinect

توسعه‌دهندگان از آغاز کار کینکت تا امروز، از تکنولوژی‌های به کار رفته در آن برای اهدافی نظیر تحقیق و ساخت اپلیکیشن‌ها بهره می‌بردند و حالا با معرفی این دوربین جدید می‌توانند این فناوری‌ها را راحت‌تر از همیشه و برای اهداف گسترده‌تری به کار برند.

به گفته مایکروسافت، دوربین جدید از قدرت پردازش ابری این شرکت بهره برده و می‌تواند برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی به کار رود. به عبارت بهتر، توسعه‌دهندگان می‌توانند از این دیوایس برای طراحی الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. به عنوان مثال یکی از موارد استفاده Azure Kinect می‌تواند تهیه سریع و آسان نقشه‌های سه‌بعدی از فضای داخلی یک خانه باشد.

اگر چه راه درازی تا فراگیر شدن دوربین قدرت گرفته از پردازش ابری کینکت باقی مانده، اما مایکروسافت از همین حالا همکاری خود با بعضی شرکت‌ها برای به نمایش گذاشتن قدرت آن را آغاز کرده است. به عنوان مثال، Ocuvera یکی از شرکت‌هاییست که همین حالا از دوربین Azure Kinect برای محافظت از بیماران در برابر افتادن در بیمارستان‌ها استفاده می‌کند.

روش کار بدین صورت است که سنسور کینکت به لطف بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بر هم خوردن تعادل بیمار را تشخیص داده و پیش از افتادن وی پرستاران را با پخش صدای هشدار از این موضوع مطلع می‌کند.

مایکروسافت از همین امروز، پیش‌فروش این دوربین را با قیمت 399 دلار آغاز کرده که قرار است اول از همه در اختیار مشتریان چینی و آمریکایی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی