ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوبیا آلفا معرفی شد؛ ساعت هوشمندی که می‌توان با آن سلفی گرفت [تماشا کنید]

چندی پیش شرکتی به نام نوبیا که یکی از شاخه‌ های کمپانی ZTE محسوب می‌شود، طرحی مفهومی از نوبیا آلفا منتشر کرده بود. این گجت در واقع موبایل کاملی بود که ظاهری شبیه به ساعت هوشمند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چندی پیش شرکتی به نام نوبیا که یکی از شاخه‌ های کمپانی ZTE محسوب می‌شود، طرحی مفهومی از نوبیا آلفا منتشر کرده بود. این گجت در واقع موبایل کاملی بود که ظاهری شبیه به ساعت هوشمند داشت و دور مچ دست کاربر بسته می‌شد. حال این محصول طی کنگره جهانی موبایل (MWC 2019) معرفی شده و مشخصات کلی آن نیز فاش شده است.

نوبیا آلفا

این روزها بسیاری از شرکت‌ها سراغ نمایشگر‌های انعطاف پذیر هستند و موبایل تاشو به ترند جدید MWC امسال بدل شده. با این وجود گام بعدی صنعت تولید گجت‌های هوشمند، می‌تواند استفاده از نمایشگر‌های رول شونده باشد. گامی که شرکت‌های زیادی نظیر سامسونگ، ال جی و اپل به دنبال برداشتن آن هستند.

با این وجود به نظر می‌رسد که شرکت نوبیا توانسته گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید و توجه کاربران را به ساعت هوشمندی جلب کند که به طور مجزا، بسیاری از توانایی ‌های گوشی‌ها درآن بکار رفته است.

صفحه نمایش اولد ۴ اینچی که روی مچ دست کاربر را می‌پوشاند

نوبیا آلفا

نوبیا آلفا در واقع ظاهر یک ساعت هوشمند با بدنه‌‌ای از جنس فولاد زنگ ضد آب را دارد که یک نمایشگر اولد ۴ اینچی انعطاف پذیر، بیشتر سطح آن را پوشیده است. در واقع این اندازه این صفحه نمایش ۲۳۰ درصد بزرگتر از نمایشگر بکار رفته در دیگر ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود.

این گجت از تمامی تکنولوژی‌های سیم کارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی (4G) تماس برقرار کند یا پیغامی بفرستد. علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت، نوبیا آلفا از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کند.

با نوبیا آلفا پیغام بفرستید، ورزش کنید و حتی سلفی یا ویدیو بگیرید

نوبیا آلفا

همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز روی این گجت تعبیه شده و کاربر می‌تواند با استفاده از آن، سلفی بگیرد یا فیلمبرداری کند. رابط کاربری جالبی هم برای این دوربین انتخاب شده؛ بدین صورت که کاربر برای گرفتن عکس تنها لازم است روی صفحه نمایش نوبیا آلفا ضربه بزند اما برای فیلمبرداری کاربر باید برای چند ثانیه انگشت خود را روی نمایشگر نگه دارد و حالت مخصوص را فعال نماید.

این گجت به لطف ۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند ۶ هزار تصویر، ۲ هزار ویدیوی کوتاه و هزار موسیقی را ذخیره کند.

نوبیا آلفا به ویژگی‌های سلامتی بسیاری نظیر حالت ورزش، ردیاب حرکتی، حسگر سنجش ضربان قلب و ردیاب نیز مجهز شده که کاربر می‌تواند با کمک آن سلامتی خود را به خوبی کنترل کند و سلامتی بدن خود را حین ورزش یا خواب چک نماید.

سایر ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری

نوبیا آلفا

نوبیا آلفا به هیچکدام سیستم‌ عامل‌ ‌های شرکت ‌های دیگر نظیر Wear OS، Watch OS یا تینزن مجهز نشده و از یک سیستم ‌عامل مخصوص بهره می‌برد که می‌تواند از جای جای نمایشگر ۴ اینچی آن استفاده کند.

به لطف سیستم عامل مخصوص، کاربر می‌تواند از طریق کنترل لمسی چندگانه، فرمان صوتی و ژست‌های حرکتی، نوبیا آلفا را کنترل کند و با کمک ارتباط بلوتوثی و اینترنتی به استریم موسیقی بپردازد.

این موبایل از چیپست قدیمی اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ به همراه ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این در حالی است که چندی پیش اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰ معرفی شده و گمان می‌رفت که از چیپست جدیدتر برای نوبیا آلفا استفاده شود.

نوبیا آلفا

از آنجایی که این گجت از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد، تولیدکنندگان مجبور بودند که باتری ظرفیت بالایی برای آن انتخاب کنند. با این وجود شرکت نوبیا به یک باتری ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی اکتفا کرده و کاربر با شارژ کامل آن یک یا دو روز از نوبیا آلفا استفاده کند.

هنوز تاریخ و زمان عرضه دقیقی برای آن مشخص نشده اما کاربران می‌توانند آن را در دو رنگ مشکی و طلایی خریداری کنند. بند مشکی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اما مدل طلایی آن از صفحات طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شود که قیمت آن را به شدت بالا خواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    احسنت به خلاقیت نویسنده !
    از این محصول ، فقط همین تیتر به ذهنتون رسید ؟!

  • Omid
    Omid | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    جالبه واقعا

مطالب پیشنهادی