ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوچیا

مسابقات بوچیا برای دومین بار برگزار می‌شود

جام سفیران ۱۱ ایران برای دومین بار مسابقه «بوچیا» را با شعار «فرهنگ‌سازی حضور افراد دارای معلولیت در جامعه» با حضور ۱۶ تیم مرکب ورزشکاران توان یاب و پارالمپیکی در کنار سایر شهروندان و هنرمندان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

جام سفیران ۱۱ ایران برای دومین بار مسابقه «بوچیا» را با شعار «فرهنگ‌سازی حضور افراد دارای معلولیت در جامعه» با حضور ۱۶ تیم مرکب ورزشکاران توان یاب و پارالمپیکی در کنار سایر شهروندان و هنرمندان جمعه ۱۷ اسفندماه برگزار خواهد کرد.

این مسابقه توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ در سالن نیک‌خواه بهرامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به یاد مرحوم «علی اصانلو» نایب‌قهرمان دور قبل این مسابقات و از قهرمانان این رشته ورزشی، برگزار می‌شود. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به‌منظور تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی‌های توان‌یابان فعالیت‌های ترویجی متعددی را با مشارکت سایر موسسه‌ها و شرکت‌ها در طول سال برگزار می‌کند که مسابقات «بوچیا» یکی از آنهاست.

گفتنی‌ست این دور از مسابقات بوچیا با حمایت مجموعه ویتانا بیسکوییت مادر و شرکت‌های دیجیاتو، اسنپ، میوا، لحظه نگار، مجموعه حیان، مجموعه ورزشی بانوان پاد، مجموعه ورزشی اکسیژن، موسسه خیریه همگام و مجری‌گری مجموعه خیریه رعد برگزار می‌شود.

بوچیا

کمی در مورد بوچیا

ورزش بوچیا در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما درحال‌حاضر ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و حرکتی مانند آتروفی عضلانی نخاعی هم در این ورزش شرکت می‌کنند. این رشته ورزشی بین‌المللی‌ست و توسط کمیتهٔ بین‌المللی بوچیا و زیر نظر انجمن بین‌المللی تفریحات و ورزش‌های فلج مغزی اداره می‌شود. در بوچیا ورزشکاران برحسب توانایی‌های فیزیکی و عملکردی‌شان در یکی از چهار کلاس ورزشی BC1-BC4 باهم رقابت می‌‌کنندد؛ هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید یا همان جک‌بال است.

شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیلهٔ کمکی (رمپ) پرتاب کنند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد. این ورزش نیاز به هماهنگی اندام، پردازش سیستم عصبی مرکزی، کار گروهی، و کنترل هیجانی دارد و کیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دارای فلج مغزی از طریق شرکت در این بازی و ارتباط با مردم و دوستان جدید افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی