انویدیا فناوری ردیابی پرتو را به سری 10 و 16 کارت گرافیکهای GTX خود میآورد
در حال حاضر کنفرانس های توسعه دهندگان بازی GDC و فناوری های بازی GTC در کالیفرنیا در حال برگزاری هستند و شرکت انویدیا نیز در همین راستا خبر ارائه فناوری ردیابی پرتو برای سری 10 ...
در حال حاضر کنفرانس های توسعه دهندگان بازی GDC و فناوری های بازی GTC در کالیفرنیا در حال برگزاری هستند و شرکت انویدیا نیز در همین راستا خبر ارائه فناوری ردیابی پرتو برای سری 10 و 16 کارت گرافیک های خانواده GTX خود را اعلام کرده است.
فناوری ردیابی پرتو به صورت نرمافزاری به خانواده GTX میآید
تکنولوژی مورد بحث که سال گذشته توسط مایکروسافت در DirectX 12 عرضه شد، قرار بود طبق برنامه در دو حالت به دست مشتریان برسد: برنامه بلندمدت، ترغیب تولیدکنندگان به توسعه سخت افزار لازم برای پشتیبانی از ردیابی پرتو بود که انویدیا آن را در خانواده RTX خود ممکن کرد؛ اما برنامه کوتاه مدت، ارائه فناوری مذکور به صورت نرم افزاری در سخت افزارهای قدیمی تر بود که حالا شرکت انویدیا همین کار را برای سری 10 و 16 انجام داده است.
طبق اظهارات انویدیا، تکنولوژی ردیابی پرتو به کارت گرافیک های GeForce GTX 1060 6GB و بالاتر (معماری پاسکال) در کنار سری جدید GTX 1660 (معماری تورینگ) خواهد آمد.
البته واضح است که عملکرد فناوری DXR به صورت نرم افزاری، تفاوت چشمگیری با حالت سخت افزاری داشته و به گفته انویدیا، کارت گرافیک های سری RTX در این زمینه بین 2 تا 3 برابر بهتر از خانواده GTX عمل می کنند.
برای نمایش این تفاوت نیز انویدیا زمان لازم برای پردازش یک فریم از بازی Metro Exodus با ردیابی پرتو را بین کارت گرافیک های مختلف مقایسه کرده و همان طور که می بینید، تفاوت قابل توجهی بین سری GTX با خانواده RTX (در دو مدل با پشتیبانی سخت افزاری از DXR و بدون پشتیبانی از آن) وجود دارد:
گفتنی است ارائه فناوری ردیابی پرتو برای خانواده GTX چندان هم دور از انتظار نبود؛ چرا که این تکنولوژی در ابتدا پیش از معرفی سری RTX توسط مایکروسافت و روی مدل های قدیمی تر به نمایش درآمد و حالا در واقع انویدیا اهداف قبلی خود را به ثمر رسانده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.