ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاه‌برداری با استفاده از تبلیغات ویدیویی پنهان در گوشی‌های اندرویدی

حتماً به یاد دارید که مدتی پیش مشخص شد که بعضی از اپلیکیشن‌ یا صفحات وب از پردازنده کاربران برای به دست آوردن ارز مجازی استفاده می‌کردند که باتری و سخت افزار شما را تحت ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

حتماً به یاد دارید که مدتی پیش مشخص شد که بعضی از اپلیکیشن‌ یا صفحات وب از پردازنده کاربران برای به دست آوردن ارز مجازی استفاده می‌کردند که باتری و سخت افزار شما را تحت تاثیر قرار می‌داد. حال بازفید گزارش جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در پشت برخی از بنرهای تبلیغاتی اپلیکیشن‌های اندرویدی ویدیوهای تبلیغاتی پر مصرفی وجود دارند که کاربران از حضور آن‌ها بی خبر هستند.

بازفید ادعا می‌کند که به خاطر این موضوع نباید توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی را سرزنش کرد زیرا آن‌ها نیز از این موضوع که اپ آن‌ها مقدار بیشتر از حد انتظاری از دیتا و باتری کاربران را استفاده می‌کرده، شگفت زده شده اند. در واقع، مشخص شده سرویس‌های تبلیغاتی تحت قرارداد با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، توسط کلاه‌برداران حوزه تبلیغات مورد سو استفاده قرار گرفته است.

اپلیکیشن‌های اندرویدی

ظاهرا تبلیغات ذکر شده مربوط به کمپانی OutStream Media بوده که به عنوان شاخه‌ای از شرکت تبلیغاتی Aniview شناخته می‌شود. البته Aniview ادعا می‌کند که آن‌ها یک پلتفرم‌ جداگانه هستند اما بازفید این ادعا را رد می‌کند.

در کل چنین مشکلی تنها برای کاربران اپلیکیشن‌ها دردسر ساز نبوده و زیان زیادی نیز به سرویس‌های تبلیغاتی وارد شده است. زیرا کلاه‌برداران بنرهای ارزان قیمت را خریده و آن‌ها را با تبلیغات ویدیویی گران‌تر پر کرده و در نتیجه سود می‌کنند.

گفته می‌شود این کلاه‌برداری که حالا با نام «ویدیوهای تبلیغاتی داخل بنر» شناخته می‌شوند، در تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های اندرویدی حضور داشته و درآمدی چند ده میلیون دلاری را برای کلاه‌برداران به ارمغان آورده است.

پیش از این هم بازفید گزارش دیگری را از کلاه‌برداری بعضی از کمپانی‌های تبلیغاتی که از بنرهای اپلیکیشن‌های اندرویدی سو استفاده می‌کنند را منتشر کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی