ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان لیف اولین خودروی برقی که به رکورد فروش 400 هزار دستگاه رسید

نیسان اخیرا اعلام کرده که هاچبک برقی لیف به رکورد فروش 400 هزار دستگاه دست یافته است. با چنین رکوردی لیف به عنوان پرفروش ترین اتومبیل الکتریکی جهان شناخته می شود. از زمان معرفی در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

نیسان اخیرا اعلام کرده که هاچبک برقی لیف به رکورد فروش 400 هزار دستگاه دست یافته است. با چنین رکوردی لیف به عنوان پرفروش ترین اتومبیل الکتریکی جهان شناخته می شود.

از زمان معرفی در دسامبر 2010، نیسان لیف در دو نسل راهی خیابان ها شده است. به گفته نیسان از آن تاریخ تاکنون، تمامی مدل های لیف روی هم رفته بیش از 10 میلیارد کیلومتر مسافت را روی کره خاکی طی کرده اند.

پرفروش ترین خودروی برقی جهان در سه قاره مختلف تولید می شود. کارخانه های موجود در آپامای (Oppama) ژاپن، ساندرلند انگلستان و اسمرنای ایالت تنسی به تولید نیسان لیف مشغول هستند.

در حال حاضر لیف در 50 کشور به فروش می رسد، اما نیمه اول امسال این خودرو در شش بازار جدید در آمریکای لاتین عرضه خواهد شد. اواخر امسال نیز هفت کشور دیگر از آسیا و اقیانوسیه نیز میزبان این هاچبک پاک خواهند بود.

سال گذشته لیف با فروش بیش از 40 هزار دستگاه، عنوان محبوب ترین خودروی برقی اروپا را از آن خود کرد. جالب اینکه در نروژ عنوان پرفروش ترین خودرو (با در نظر گرفتن تمامی مدل های بنزینی، هیبریدی و برقی) به این خودروی سبز رسید.

امروزه بیشتر مشتریان می گویند که اتومبیل بعدی آنها از نوع الکتریکی خواهد بود. به همین خاطر ژاپنی ها اعتقاد دارند به خاطر فاکتورهایی مثل قدرت و عملکرد مناسب و همچنین تکنولوژی پیشرفته ای مثل ProPILOT موفقیت بیشتری در انتظار لیف است.

رکوردهای نیسان لیف از دسامبر 2010

سال 2014 دستیابی به رکورد فروش 100 هزار دستگاه
سال 2015 دستیابی به رکورد فروش 200 هزار دستگاه
سال 2018 دستیابی به رکورد فروش 300 هزار دستگاه
سال 2019 دستیابی به رکورد فروش 400 هزار دستگاه

نیسان لیف

بد نیست اشاره کنیم تسلا سخت در تعقیب نیسان بوده و با توجه به شتاب گرفتن تولید مدل 3 شاهد رقابتی سخت بین این خودرو و لیف خواهیم بود. سال گذشته تسلا توانسته 145,846 دستگاه مدل 3 به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    ارزومه‌ ماشین‌ یا موتور الکتریکی‌ با شارژ سریع‌ و برد حرکتی خوب داشته باشم‌
    یه‌ موتور الکتریکی گرفتم‌ ۸ ساعت‌ باتریش‌ طول میکشید شارژ شه
    چیز بهتری تو این کشور نیست؟

مطالب پیشنهادی