ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک صدها حساب‌کاربری ایرانی «غیرقابل اعتماد» را حذف کرد

فیسبوک بیش از ۲۶۰۰ حساب کاربری منتسب به ایران، روسیه، مقدونیه و کوزوو را به خاطر آنچه «رفتارهای هماهنگ غیر قابل اعتماد» خوانده، حذف کرده است. طبق اعلام این شبکه اجتماعی ۲۶۳۲ صفحه، گروه و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷

فیسبوک بیش از ۲۶۰۰ حساب کاربری منتسب به ایران، روسیه، مقدونیه و کوزوو را به خاطر آنچه «رفتارهای هماهنگ غیر قابل اعتماد» خوانده، حذف کرده است.

طبق اعلام این شبکه اجتماعی ۲۶۳۲ صفحه، گروه و اکانت از فیسبوک و اینستاگرام حذف شده اند که در این بین مجموعا ۵۱۳ اکانت به ایران و ۱۹۰۷ اکانت به روسیه تعلق داشتند. فیسبوک مدعی است اکانت های منتسب به ایران خود را به عنوان نماینده گروه های سیاسی و رسانه های دیگر جا زده اند تا روی دیدگاه های شهروندان در خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیرات دلخواه بر جا بگذارند.

به گفته این شرکت اغلب حساب های کاربری حذف شده نه بخاطر محتوا و بلکه به خاطر رفتارهای مشکوک هماهنگ حذف شده‌اند. طی سال‌های اخیر این شبکه اجتماعی به دلیل عدم تعهد کافی به مبارزه با رفتارهای افراطی و عملیات‌های تبلیغاتی مورد انتقاد قرار گرفته است.

فیسبوک
ظاهرا حساب‌های وابسته به روسیه به طور عمده به خاطر پخش هرزنامه‌های هماهنگ حذف شده‌اند.

پیش از این هم فیسبوک برخی از حساب‌های وابسته به ایران را در ماه ژانویه حذف کرده بود. اخیرا هم این سایت مدعی شده که در ۲۴ ساعت اول پس از فاجعه کشتار مسلمانان در نیوزیلند، ۱.۵ میلیون ویدیوی مربوط به لحظات ترور را از پلتفرم خود پاکسازی کرده است.

هم راستا با این اقدامات، قرار است طی آینده‌ای نزدیک شاهد قابلیت جدیدی در واتس‌اپ باشیم که با اخبار جعلی مقابله می‌کند. بر اساس این ویژگی کاربر می‌تواند از میزان ارسال یک پیغام آگاه شده تا بهتر بتواند درباره‌ی‌ این پیام قضاوت کند.

به طور کلی این پلتفرم به خاطر مشکل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و فروش اطلاعات آن‌ها مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است. پیش از این هم یک مشکل در اپلیکیشن فیسبوک باعث شده بود تا ۲۰ هزار نفر از کارمندان این کمپانی به پسوردهای ۲۰۰ الی ۶۰۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک و اینستاگرام  دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    خوب کاری کرد. من خودم تاحالا صدها اکانت در توییتر و اینستاگرام رو ریپورت کردم. حدود 50-60 تاش رو حذف کردن.? ? فضای مجازی رو باید از عمله های دیکتاتوری پاک کرد

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    این های که حذف کرده مال خود حکومت بودن احتمال خیلی زیاد از همین بسیجی ها و اقا زاده ها بودن

    • taha 007
      taha 007 | ۶ فروردین ۱۳۹۸

      داداش مال هر خری بودن با شعار ازادی بیان دنیای غرب در تضاده از یه طرف ما خودمون به بعضی رسانه های داخلی چون بعضی چیزا رو نمیگن میگیم میلی ولی تو غرب که میان سانسور میکنن میگیم مال حکومت بوده !!!

      • آریا
        آریا | ۷ فروردین ۱۳۹۸

        ل.جن پراکنی و ک.ثافتکاری ربطی به آزادی بیان نداره این چیزها همه جا بایکوت میشه آزادی هست ولی کنارش قانون هم هست .... از طرفی این جماعت واسه خودشون حساب twitter و فیلتر شکن و احتمالاً اینترنت کاملاً آزاد و همه جور امکانات دیگه دارن ..برای گسترش مزخرفات ایدئولوژیک هر غلطی میکنن ولی استفاده مردم ازyoutube ،facebook، twitter و... از نظر این جماعت اخِ و تف محسوب میشه

        • taha 007
          taha 007 | ۷ فروردین ۱۳۹۸

          ما تو ایران میگیم اینا چطور تشخیص میدن این برای ما خوبه یا بده ! حالا شما چطور اونارو درک میکنی که برا اساس منافع شخصی تصمیم نمیگیرن ؟ چطور اونا تصمیم میگیرن یه چیز لجن پراکنی هست یا نه ؟ ضمنا شما میگی اینا نت فری دارن یه سوال تو البانی گروهک مجاهدین سازمان یافته علیه ایران فعالیت دارن و ربات های تیرانا معروفن ولی اصلا صفحات اونا بلاک نمیشه

مطالب پیشنهادی