ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقص نرم افزاری در سرویس نیوز پلاس اپل؛ نشریات را رایگان دانلود کنید

همان طور که می دانید اپل چند روز قبل سرویس خبری جدیدش به نام نیوز پلاس را به شکل رسمی معرفی کرد. این سرویس با هزینه ماهیانه 9.99 دلار امکان دسترسی به بیش از 300 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۰

همان طور که می دانید اپل چند روز قبل سرویس خبری جدیدش به نام نیوز پلاس را به شکل رسمی معرفی کرد. این سرویس با هزینه ماهیانه 9.99 دلار امکان دسترسی به بیش از 300 مجله و روزنامه را در اختیار کاربران قرار می دهد که بین آنها عناوین مطرحی مانند تایم، نشنال جئوگرافیک، فوربز و اسپورتز دیده می شود. حالا مشخص شده است که دسترسی به منابع ارزشمند نیوز پلاس فقط منحصر به مشترکین نیست.

به تازگی یکی از فعالان حوزه iOS و macOS به نام «استیو تروتن-اسمیت» نقص مهمی را در نحوه اجرای سرویس های مختلف اپل شناسایی کرده که روی iMac ها و مک بوک ها فعال است. او نتیجه یافته هایش را در توییتر منتشر ساخته و نشان داده که سوء استفاده از این نقص کار چندان دشواری هم نیست.

به گفته استیو، سرویس نیوز پلاس اپل از فناوری فیرپلی (FairPlay) استفاده نمی کند. فیرپلی که توسط خود اپل توسعه یافته، ابزاری برای مدیریت حق نشر دیجیتال (DRM) به شمار می رود که محتوای دارای حق نشر را روی فروشگاه آیتونز حفاظت می کند. سیستم عامل iOS روی آیفون یا آیپد این موضوع را کاملاً سفت و سخت می گیرد ولی روی نسخه دسکتاپ نیوز پلاس، اوضاع متفاوت است.

در واقع اپلیکیشن دسکتاپ نیوزپلاس، نسخه PDF نشریات را دانلود کرده و آنها را داخل فولدری ذخیره می نماید، فولدری که در دسترس کاربر هم قرار دارد و می توان از محتوای آن برای بازسازی فایل PDF اصلی استفاده کرد. اجرای این مراحل به دانش فنی زیادی نیاز ندارد و به سختی می توان باور کرد که اپل چنین نقص ساده ای را نادیده گرفته است.

اپل نیوز پلاس اولین سرویس جدیدی بود که چند روز قبل به شکل رسمی معرفی شد و فعلاً به شکل آزمایشی در اختیار کاربران آمریکایی و کانادایی قرار گرفته است. دو سرویس دیگر یعنی آرکید و تی وی پلاس چند ماه بعد فعال می شوند و اپل فرصت کافی در اختیار دارد تا نقص های مشابه را در این دو سرویس شناسایی و برطرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی