ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Snow Drift؛ دریفت برفی

در حضور کمرنگ‌تر کچ‌اپ، حالا دو استودیوی Voodoo و SayGames به عنوان مدعیان جدید آرکید گوشی اسم و رسمی به دست آورده‌اند. Voodoo با وجود اینکه بازی‌هایش به‌خاطر تبلیغات زیاد معمولا امتیازات کمی از کاربران می‌گیرند ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

در حضور کمرنگ‌تر کچ‌اپ، حالا دو استودیوی Voodoo و SayGames به عنوان مدعیان جدید آرکید گوشی اسم و رسمی به دست آورده‌اند. Voodoo با وجود اینکه بازی‌هایش به‌خاطر تبلیغات زیاد معمولا امتیازات کمی از کاربران می‌گیرند اما تقریبا تمام عناوینش پای ثابت «برترین بازی‌های رایگان» مارکت‌ها هستند.

از آن طرف SayGames هم اگرچه هنوز تا موفقیت‌های عجیب غریب Voodoo فاصله دارد ولی به لطف همکاری با Estoty، سازنده بازی‌های معروف Knife Hit و Mr Gun، توانسته حداقل از لحاظ ارائه تجربه‌های آرکید باکیفیت جای خالی کچ‌اپ را در بازار اپلیکیشن‌ها پر کرده و حتی در مواردی بهتر از آن‌ها ظاهر شود.

Snow Drift به عنوان جدیدترین ساخته Estoty بار دیگر ثابت می‌کند که این توسعه‌دهنده در ساخت بازی‌های آرکید مهارت دارد. بازی به اندازه Mr Gun و Drift and Park خلاقانه نیست ولی با این حال به لطف دادن یک ماموریت متفاوت به بازیکن، نسبت به کلیشه‌های مشابه این روزها تجربه جدیدتری را ارائه می‌دهد.

در Snow Drift هر مرحله باید برف‌های روی زمین را پا کنید. با برخورد ماشین به آن‌ها، برف‌ها پاک شده و این کار را تا زمانی که تمام مسیر خالی از برف بشود ادامه می‌دهید. چیزی که تجربه Snow Drift را لذت‌بخش‌تر کرده، تمرکز سازنده روی دریفت است. در اینجا ماشین خودش حرکت کرده و با لمس کردن قسمت چپ یا راست صفحه لمسی می‌توانید جهت آن را عوض کنید.

نکته اینجاست به‌خاطر سرعت بالای ماشین و البته لیز بودن محیط، اتوموبیل دائما در حال دریفت کردن است. این کنترل سخت به‌همراه صداگذاری خوب بزرگترین برگ برنده Snow Drift به‌حساب می‌آید؛ ترکیب صدای لاستیک‌ها، موتور ماشین، برخورد به برف‌ها با چالش‌های کنترل توانسته حس خوبی را به بازیکن منتقل کند.

Snow Drift

البته این حس می‌توانست پایداتر باشد، اگر Snow Drift سریع‌تر چالش‌هایش را رو می‌کرد. روند سخت شدن بازی حداقل در ده مرحله اول کند بوده و به‌همین خاطر در یک فاصله‌ زمانی این دریفت کردن لذت کمتری را القا می‌کند. تا جایی که بازی با چالش‌هایش، نه کاملا ولی تا حدی دوباره روی غلتک می‌افتد. نکته بعد به نوع طراحی مراحل برمی‌گردد.

در بازی‌های مشابه معمولا پلیس‌ها دنبال بازیکن می‌روند و باید از دست آن‌ها فرار کرد. Snow Drift روی ایده متفاوتی دست گذاشته و موفق هم عمل کرده ولی بازی می‌توانست از چیزی که الان هست باز متنوع‌تر باشد. مثلا از یک مرحله به بعد پلیس‌ها به دنبال‌تان می‌افتادند، چالش زمانی اضافه می‌شد یا ویژگی‌هایی که با وجود محدودیت‌هایشان اما بازی را همچنان سرگرم نگه می‌داشتند.

هر چند با وجود این دو مشکل، Snow Drift باز اثر سرگرم‌کننده‌ای در سبک آرکید به‌شمار می‌رود. از همان عناوینی که موقع بی‌حوصلگی‌ها، گوشی را از جیب‌تان درآورده و برای دقایقی مشغولش می‌شوید. بنابراین اگر در نبود کچ‌اپ به دنبال جایگزین‌هایی هستید، Snow Drift می‌تواند مدتی سرگرم‌تان کند.

Snow Drift

Snow Drift

سازنده: SayGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 149.1 / 43.76 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    اقا این کال اف دیوتی چی شد چرا تو چین هنوز نیومده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

      ظاهرا پیش ثبت نام بازی در گوگل پلی آغاز شده اما برخلاف پیشبینی‌ها هنوز بازی در چین عرضه نشده. تنها خبر جدیدی که از بازی به دست رسیده، اینه که تنسنت گفته کال آو دیوتی موبایل Pay to Win (بازی‌هایی که در آن‌ها هر کسی بیشتر خرج می‌کنه، قوی‌تره) نیست و سازنده سعی کرده به یک بالانسی برسه.

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    یه سوالی هم داشتم
    این نمرات گوگل پلی بر چه اساسی هستند ..?
    مثلا همین بازی میانگین نمره ی 4.7 رو داره ولی نمرات کنترل و گرافیک و گیم پلیش دور و بر 1.5 نمره دارند ..ایا نمرات تقلبی هم می تونه داشته باشه ?
    یه مورد مهم هم این هست که برخی بازی ها فوری به دانلودهای میلیونی می رسند ولی بعضی دیگه یا این که خیلی بهتر هستند شاید به یک ملیون دانلود هم نرسند
    یه مثال
    بازی wire up یکی از بهترین بازی های موزیکال هست ولی بیشتر از 500 هزار با دانلود نشده ولی dancing line که یک بازی پر از تبلیغات و اعصاب خورد کن هست صد ملیون بار دانلود میشه ..یا بازی التو به زور به ده ملیون دانلود می رسه از اون ور بازی های چرت به دانلود های بالای پنجاه ملیون می رسند ..کمی عحیبه در کل

    • Mamad Shafi
      Mamad Shafi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

      اره راست میگه مثلا بازی شادوگان که انقدر رو موبایل خفن هست به ۱۰ میلیون دانلود هم نرسیده هنوز

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

      من Stardew Valley رو مثال میزنم، کنترل بازی روی گوشی مشکلاتی داره و از طرفی گرافیکش ممکنه به مذاق همه خوش نیاد. ولی تجربه کلی که ارائه می‌ده اون قدر جذاب هست تا فارغ از این مشکلات بهش امتیاز بالایی داده بشه. هرچند اون بحث امتیاز تقلبی در تمام مارکت‌ها هست و سازندگان با استفاده از بات‌ها سعی میکنن میانگین امتیازی بازی‌هاشون رو بالا ببرن.

      در رابطه با تعداد دانلودها هم دلایل زیادی وجود داره: کیفیت بازی، تبلیغات، بازخوردها، محبوبیت ناشر، جستجوی کاربران و ... . مثلا برای بازی‌های Voodoo که این‌قدر زود به چند ده میلیون دانلود می‌رسن، جدا از گیم‌پلی ساده‌ و جذابی که دارن، مهمترین عامل شاید تبلیغات فراوانشون باشه. یا همین Wire Up که مثال زدی، تبلیغی از بازی نمیبینی ولی دنسینگ لاین (در کنار کیفیت بالاش) اون‌قدر تبلیغ شده که دیگه خیلی‌ها تجربش کردن.

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    اقای کریمی
    دو بازی wire up و drive رو هم معرفی کنید

  • DARYUSH1379
    DARYUSH1379 | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    لطفا یه توضیحاتی درباره stadiaبدین که اگر بیاد اینده سخت افزار و فروشش چه خواهد شد مثله این که چیز خیلی شاخیه ولی دیجیاتو اشاره چندانی بهش نمیکنه ???

مطالب پیشنهادی