ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت شوخی اول آوریل را بین کارکنانش ممنوع کرد

همه از شوخی اول آوریل بدشان می آید، ولی هیچکس به روی خودش نمی آورد. حالا مایکروسافت دست به کار شده و برای اولین بار در برابر این رسم عجیب ایستاده است. «کریس کاپوسلا» مدیر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

همه از شوخی اول آوریل بدشان می آید، ولی هیچکس به روی خودش نمی آورد. حالا مایکروسافت دست به کار شده و برای اولین بار در برابر این رسم عجیب ایستاده است. «کریس کاپوسلا» مدیر مارکتینگ مایکروسافت به تمامی کارکنان این شرکت هشدار داده که به هیچ وجه در اشاعه شوخی های آزاردهنده شرکت نکنند.

کاپوسلا توضیح می دهد که این شوخی ها یا دروغ های خبری، تأثیر مثبتی ندارند و حتی می توانند به بحران های خبری عبث منجر شوند. او تیم های مختلف کارکنان مایکروسافت را تشویق می کند که شوخی اول آوریل را کنار بگذارند یا حداقل به شکل عمومی در آن مشارکت نکنند.

کاپوسلا در این رابطه می گوید:

مردم به هر دلیلی دوست دارند زمان خود را به چنین فعالیت هایی اختصاص دهند و این موضوع به خودشان ارتباط دارد، ولی به نظر من زیان این کار بیشتر است.

تاریخ هم نشان داده گاهی اوقات شوخی های اول آوریل نتیجه معکوس داشته است. گوگل چندی قبل به خاطر اضافه کردن مینیون ها به ایمیل کاربران مجبور به عذرخواهی شد، اقدامی که کاربران جیمیل را برآشفته کرده بود. مایکروسافت هم ید طولایی در شوخی های بی مزه اول آوریل دارد، از جمله خبر انتشار سیستم عامل MS-DOS برای ویندوز فون یا جدال با گوگل.

ممنوعیت شوخی اول آوریل درست یک روز بعد از حیات دوباره دستیار Clippy مایکروسافت آفیس اعلام شده است. البته این پروژه فقط یک روز دوام آورد. کارکنان مایکروسافت یک گیره کاغذ را به شکل مجموعه ای از استیکرهای متحرک درآورده بودند اما استفاده از آن از سوی مدیران شرکت ممنوع شد.

شوخی اول آوریل سنتی با سابقه بالای 500 سال است که در عصر حاضر توجیه چندانی هم ندارد، اما هر سال شاهد تکرارش هستیم. مایکروسافت می خواهد برای مقابله با این موضوع، حداقل در بین شرکت های تکنولوژی، پیشگام باشد. باید دید دیگر شرکت های مطرح از جمله گوگل، آمازون، اسنپ، تی-موبایل و دیگران هم رویکرد مشابهی را در پیش می گیرند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۱ فروردین ۱۳۹۸

    دمش گرم.دروغ دروغه حتی به اسم شوخی.

مطالب پیشنهادی