ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نفوذ به گوشی جف بزوس توسط هکرهای عربستان سعودی

شش ماه پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه، اخبار جدیدی منتشر شده که حاکی از ارتباط جف بزوس مدیرعامل آمازون با این ماجرا هستند. اوایل سال جاری میلادی بود که خبر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

شش ماه پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه، اخبار جدیدی منتشر شده که حاکی از ارتباط جف بزوس مدیرعامل آمازون با این ماجرا هستند.

اوایل سال جاری میلادی بود که خبر جدایی بزوس از همسرش مکنزی به سرخط اخبار جهان تبدیل شد و بلافاصله، جف بزوس از رسانه AMI صاحب روزنامه «National Enquirer» به اتهام اخاذی و باج گیری شکایت کرد. علت شکایت در اصل انتشار محتوای یک پیام خصوصی از بزوس به لارن سانچز (مجری تلویزیون) بود که در نهایت منجر به درخواست طلاق از سوی مکنزی شد.

جف بزوس نیز برای پیگیری ماجرا، یک مشاور امنیتی-حقوقی به نام گوین دبکر استخدام کرد تا با استخراج اسناد مورد نیاز، بتواند شکایت خود از کمپانی AMI را به نتیجه برساند؛ اما نتایج تحقیقات دبکر نشان داد که هکرهای عربستانی پشت قضیه بوده اند.

خاشقچی

بر اساس گزارش تفصیلی دبکر، که با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مصاحبه با مدیران قبلی و کنونی AMI، فعالان امنیت اطلاعات خاورمیانه، مشاوران دونالد ترامپ، خبرچین های عربستانی و متخصصان حوزه امنیت سایبری تدوین شده، هکرهای وابسته به حکومت عربستان سعودی برای مدت طولانی به اطلاعات تلفن همراه جف بزوس دسترسی داشته اند و احتمالاً همین مهاجمان پیام های خصوصی مدیرعامل آمازون را در اختیار رسانه ها قرار داده اند.

هکرهای عربستانی سعی در تخریب وجهه بزوس داشته‌اند

ماجرا از جایی آغاز می شود که پس از قتل بی رحمانه جمال خاشقچی روزنامه نگار آزاد عربستانی، که در روزنامه واشنگتن پست (تحت مالکیت بزوس) نیز مطالبی به رشته تحریر درآورده بود، رسانه های مرتبط با مدیرعامل آمازون پوشش خبری کاملی از ماجرا ارائه می دهند که این موضوع به مذاق حکومت عربستان خوش نیامده و آنها نیز با هک کردن گوشی بزوس، به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کرده و با ارائه آنها به رسانه های مختلف، سعی در تخریب وجهه او داشته اند.

گفتنی است نتایج تحقیقات گوین دبکر به مقامات قضایی فدرال ایالات متحده ارجاع شده و وی (در کنار جف بزوس) منتظر صدور رأی دادگاه در پرونده شکایت بزوس از AMI هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    هیچ وقت یه کچلو اذیت نکنید،واستون گرون تموم میشه?

  • Amin M
    Amin M | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    لعنت به این عربها که هرچی میکشیم از اینهاست

    • mahmood_setayesh
      mahmood_setayesh | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

      اگه ایرانی بودن می گفتی لعنت به همه ایرانی ها. اگه پاکستانی یا ترک یا کرد یا هر کشور دیگه ای بود میگفتی لعنت به همشون؟؟؟ کشورهای عربی با عربستان از لحاظ دینی و عقیدتی و سیاسی و خیلی چیزای دیگه تفاوت های اساسی دارن. هر کسی که به زبان مادریش که عربی هست رو نمی تونی به راحتی لعنت کنید. ولی دولت عربستان منشاء خیلی از اتفاقات ناگوار جهانه فعلا و متاسفانه

    • min
      min | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

      لعنت خدا و زمین و زمان بر تو و امثال تو که تا ابد با این توحش و دزدی هاتون به خاک خواهی رفت
      دیگه همه مردم دنیا شماهارو شناختن.

مطالب پیشنهادی