ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه‌نویسی
نرم افزار و اپلیکیشن

پنج اپلیکیشن کوچک که مقدمات برنامه‌ نویسی را به شما می آموزند

هر سالی که می‌گذرد، اهداف شخصی جدیدی به فهرست اهداف افراد اضافه می‌شود. یکی تصمیم می‌گیرد به تقویت زبان انگلیسی بپردازد، دیگری در کلاس‌های بازیگری ثبت نام می‌کند و افرادی هم هستند که دوست دارند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

هر سالی که می‌گذرد، اهداف شخصی جدیدی به فهرست اهداف افراد اضافه می‌شود. یکی تصمیم می‌گیرد به تقویت زبان انگلیسی بپردازد، دیگری در کلاس‌های بازیگری ثبت نام می‌کند و افرادی هم هستند که دوست دارند وارد وادی برنامه‌نویسی شوند.

اگر شما هم جزو دسته آخر هستید و نمی‌دانید گام اول برنامه‌نویسی را از چه مسیری بردارید، ما شما را در این مقاله راهنمایی خواهیم کرد. پنج اپلیکیشنی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، ابزار خوبی هستند تا به کمک‌شان بتوانید با اصول و مبانی برنامه‌نویسی آشنا شده و نخستین گام‌هایتان در وادی برنامه‌نویسی را با قدرت بردارید.

در ادامه با ما همراه باشید.

Grasshopper: یادگیری جاوا اسکریپت با بازی و سرگرمی

برنامه‌نویسی

لازم نیست برنامه‌نویس باشید تا به اهمیت جاوا اسکریپت پی ببرید. این زبان‌ برنامه‌نویسی در کنار CSS و HTML جزو سه هسته اصلی دنیای وب است که بخش زیادی از عمرمان را در آن می‌گذرانیم. بنابراین در ورود به وادی برنامه‌نویسی، یادگیری این زبان باید جزو بالاترین اولویت‌هایتان باشد.

Grasshopper می‌تواند ابزار خوبی برای آشنایی با جاوا اسکریپت باشد؛ اپلیکیشنی که برای iOS و اندروید منتشر شده و مبنای آموزش جاوا اسکریپت را بر گیمیفیکیشن قرار داده. به عبارت بهتر، مباحث خشک و سنگین برنامه‌نویسی با بازی‌های کوچک به شما آموزش داده شده و شیرین می‌شوند.

بازی‌های Grasshopper مینی‌گیم‌هایی در قالب معما یا کوئیزهای سریع هستند که زیر چند دقیقه می‌توانید به اتمام‌شان برسانید. موضوع هر مینی‌گیم هم بسته به درس تغییر می‌کند. به عنوان مثال، اولین معماها مربوط به آشنایی با عملکرد‌ها و متغیرهای جاوا اسکریپت است و به تدریج اصول کدنویسی هم به آن اضافه می‌شوند.

Grasshopper

Grasshopper

سازنده: .Area 120 Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 54.1 / 28 مگابایت زبان:
Mimo: دوره‌های آموزشی برای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف

برنامه‌نویسی

Mimo یکی از کاربرپسندترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه‌نویسی است که به همین دلیل، طرفداران پر و پا قرصی برای خودش دست و پا کرده. با ورود به محیط گرافیکی و بسیار دلنشین میمو، فهرستی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی پیش رویتان قرار می‌گیرد تا بسته به هدف یکی را برای یادگیری انتخاب کنید.

از HTML گرفته تا سی شارپ، جاوا اسکریپت، سویفت و پایتون را می‌توانید در این محیط یاد بگیرید؛ البته به صورت مقدماتی. میمو بسته به هدفی که دنبال می‌کنید، مباحث را به درس‌های بسیار کوتاه و چند دقیقه‌ای تقسیم کرده تا بتوانید برای ادامه کار اشتیاق بیشتری داشته باشید.

مثلا اگر هک و امنیت حوزه مورد علاقه شماست، در میمو قادرید در عرض تقریبا هشت ساعت کلیه مقدمات لازم برای ورود به این حوزه پیچیده و عظیم را یاد بگیرید. این اپلیکیشن برای آی او اس و اندروید منتشر شده و هفت روز اول استفاده از آن کاملا رایگان است.

Mimo: Learn to Code

Mimo: Learn to Code

سازنده: Mimohello GmbH قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 149 / 19 مگابایت زبان:
SoloLearn: یادگیری کدنویسی در محیطی اجتماعی

برنامه‌نویسی

شیوه امتحان پس داده آموزش دسته‌جمعی روشی است که SoloLearn برای آموزش برنامه‌نویسی به آن تکیه می‌کند. اپلیکیشن در کنار درس‌های کوچک برنامه‌نویسی، یک بخش پرسش و پاسخ هم دارد که برنامه‌نویس‌های تازه کار می‌توانند در آن از تجربیات برنامه‌نویس‌های کهنه‌کار بهره‌مند شوند.

زبان‌های آموزشی در SoloLearn شامل سی، سی شارپ، سی پلاس پلاس، جاوا اسکریپت، پایتون، سی اس اس، سویفت، پی اچ پی، روبی و جی‌کوئری می‌شوند و همگی در درس‌های کوتاه آموزش داده‌ می‌شوند. می‌توانید به تنهایی در این درس‌ها شرکت کرده یا وارد رقابت با دیگران شده و خودتان را به چالش بیندازید.

خوشبختانه SoloLearn رایگان است. هر چند می‌توانید با پرداخت حق اشتراک و ارتقا به نسخه Pro، به امکاناتی نظیر تعیین اهداف آموزشی و پایش فعالیت‌ها در اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.

SoloLearn

SoloLearn

سازنده: SoloLearn قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 85.1 / 8.8 مگابایت زبان:
Encode: یادگیری برنامه‌نویسی در درس‌های کوچک

برنامه‌نویسی

Encode محیطی تعاملی برای کدنویسی است، به این معنا که می‌توانید واقعا در آن کد بزنید و نتایجش را مشاهده کنید. این اپلیکیشن هم مثل سایر اپ‌های این مقاله، آموزش‌هایش را در درس‌های کوچک و سریع ارائه می‌دهد و برای تست مهارت‌های کدنویسی شما را به چالش می‌اندازد.

در حال حاضر زبان‌هایی که می‌توانید در Encode یاد بگیرید شامل پایتون، جاوا اسکریپت و زبان‌های نشانه‌گذاری مثل HTML و CSS می‌شوند. با این حساب، برای افرادی که هیچ پیش‌زمینه‌ای از برنامه‌نویسی ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اپلیکیشن Encode برای iOS و اندروید منتشر شده و آموزش‌هایش را به طور کاملا رایگان ارائه می‌کند. با این وجود، ناچارید که تبلیغات را در گوشه و کنار محیط اپلیکیشن تحمل کنید.

Encode

Encode

سازنده: .Upskew Pty. Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 40.9 / 11 مگابایت زبان:
Edabit: بیش از 1300 چالش کدنویسی

برنامه‌نویسی

Edabit با سایر مواردی که تا الان معرفی کردیم، دو تفاوت اساسی دارد: اولا اپلیکیشن نیست و یک سرویس تحت وب به شمار می‌آید، دوما سطح آموزشی آن فراتر از سایر گزینه‌هاست. بنابراین بهتر است کمی با اپلیکیشن‌های بالا کار کرده باشید تا بتوانید به سراغ آن بروید.

وبسایت Edabit قرار نیست به شما کدنویسی بیاموزد، بلکه به ارتقای توانایی «حل مشکل» شما در کدنویسی کمک می‌کند. به این صورت که هر بار، چند خط کد حاوی مشکل جلویتان می‌گذارد تا بتوانید با عیب‌یابی و جایگذاری کد صحیح مشکل را برطرف کرده و چالش را پشت سر بگذارید.

در حال حاضر زبان‌های جاوا اسکریپت، سی شارپ، سی پلاس پلاس، جاوا، پی اچ پی، پایتون، روبی و سویفت در Edabit پشتیبانی می‌شوند و احتمالا در آینده شاهد گسترش این پشتیبانی به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی هم باشید.

ورود به وبسایت Edabit

شما برای آشنایی با فوت و فن برنامه‌نویسی چه پیشنهاداتی دارید؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Zed.on
    Zed.on | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    این برنامه ها انگلیسیه فارسی نیست ک آموزش بده

    • vahid kheradmand
      vahid kheradmand | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

      اولین چیزی که باید یاد گرفت، زبان انگلیسی هست

مطالب پیشنهادی