ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر محدودیت روزانه فالو کردن افراد را به ۴۰۰ نفر کاهش داد

توییتر یکی دو سالی است که جدی‌تر از همیشه با پست‌های اسپم و توهین‌آمیز در این شبکه اجتماعی مبارزه می‌کند و در همین راستا قابلیت‌های متعددی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. اما این بار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

توییتر یکی دو سالی است که جدی‌تر از همیشه با پست‌های اسپم و توهین‌آمیز در این شبکه اجتماعی مبارزه می‌کند و در همین راستا قابلیت‌های متعددی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. اما این بار شیوه مبارزه خود را تغییر داده و تلاش کرده که با اعمال محدودیت، جلوی گسترش پست‌های اسپم را بگیرد.

به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، توییتر از این پس به طور روزانه فقط اجازه فالو کردن ۴۰۰ نفر را به هر حساب کاربری می‌دهد. این در شرایطی است که تا پیش از اعمال این محدودیت، می‌توانستید روزانه تا سقف ۱۰۰۰ نفر را هم فالو کنید.

توییتر عقیده دارد که فالو/آنفالو کردن‌های متعدد، کاریست که اسپمرها انجام می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفته که با کاهش سقف روزانه فالو کردن افراد به کمتر از نصف میزان قبلی، جلوی فعالیت حساب‌های اسپمرها را تا حد زیادی بگیرد.

توییتر تا امروز برای مبارزه با حساب‌های کاربری جعلی، ربات‌ها و اسپمرها تلاش‌ زیادی به خرج داده به طوری که در آخرین پاکسازی انجام گرفته، میزان کاربران فعال ماهانه آن با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.

مطابق آخرین آمار منتشر شده، میزان کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی در ماه اکتبر سال گذشته به 326 میلیون نفر رسید که نسبت به آمار قبلی با کاهش محسوسی مواجه بوده است. با این وجود، مبارزه توییتر با حساب‌های جعلی، ربات‌های سیاسی و نفرت‌پراکنی در محیط این شبکه اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اما در کنار برخورد با پست‌های اسپم، توییتر در پی ایجاد اصلاحاتی در مکانیزم مکالمات هم هست که با این شیوه فضایی سالم برای شکل‌گیری بحث‌‌های سازنده میان کاربران خود ایجاد کند. در همین راستا، چندی پیش سه لیبل برای متمایز کردن افراد حاضر در بحث‌های زیر هر توییت معرفی شد که می‌توانند به ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در بحث‌ها کمک کنند.

آخرین نسخه توییتر برای اندروید و آی او اس را می‌توانید همین حالا از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی