ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

چین استخراج بیت کوین را ممنوع می‌کند

کشور چین در راستای اهداف بلند مدت خود برای کاهش آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف منابع، این بار ارزهای رمزپایه را هدف قرار داده و بر اساس اطلاعات موجود، تصمیم دارد استخراج بیت کوین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۶

کشور چین در راستای اهداف بلند مدت خود برای کاهش آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف منابع، این بار ارزهای رمزپایه را هدف قرار داده و بر اساس اطلاعات موجود، تصمیم دارد استخراج بیت کوین و سایر پول های مجازی را ممنوع کند.

کمیسیون ملی توسعه و تحول (NDRC) چین به عنوان نهاد برنامه ریز این کشور، به تازگی از سندی رونمایی کرده که در آن استخراج بیت کوین (و سایر پول های رمزپایه) به عنوان یک فرآیند هدر دهنده منابع شناسایی شده است.

در هر عملیات استخراج ارز رمزپایه، مجموعه ای از کامپیوترهای قدرتمند و البته پرمصرف، اعداد و ارقام بلاکچین را پردازش کرده و بیت کوین تولید می کنند که این پول مجازی در حقیقت ارزشی نداشته و برخلاف پول های رایج کشورهای مختلف، پشتوانه ای ندارد. با این حال به دلیل امنیت بالا و رهگیری سخت مبادلات آن، محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

استخراج بیت‌کوین در چین سالانه 5 میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید می‌کند

دولت چین از سال گذشته ممنوعیت استخراج بیت کوین را در دستور کار داشته از مقامات محلی در نواحی مختلف کشور خواسته با افزایش قیمت انرژی و تصویب قوانین محیط زیستی سختگیرانه تر، شرکت ها را به ترک استخراج ارزهای رمزپایه ترغیب کنند. جالب است بدانید که سه چهارم کل پول های مجازی دنیا در چین استخراج می شود و به صورت میانگین سالانه 5 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کند.

استخراج بیت کوین

علاوه بر موضوع هدر رفتن منابع و آلودگی محیط زیست، دولت چین نگران واکنش های غیر قابل پیش بینی بازار و سرمایه گذاران به تغییرات ارزش پول های مجازی که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور خواهد شد نیز هست.

لازم به ذکر است که تا کنون برخی از استخراج کنندگان بیت کوین که مراکز خود را در نزدیکی معادن و نیروگاه های ذغال سنگ (به دلیل ارزان بودن قیمت برق تولیدی) احداث کرده بودند، با مهاجرت به کبک در کانادا به استفاده از نیروی برق-آبی ارزان روی آورده اند. تعدادی از آنها نیز در استرالیا با استفاده از برق تولیدی در نیروگاه های نه چندان پاک ذغال سنگ، به کار خود ادامه می دهند.

گفتنی است چین در سال 2017 مبادله بیت کوین در داخل کشور را ممنوع کرده بود که این موضوع منجر به افت قابل توجه ارزش پول مجازی مورد بحث شد. تصمیم جدید نیز به احتمال زیاد بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دستور اجرایی دولت در تاریخ 7 اردیبهشت صادر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    سلام

    من نمی دونم چه اسراری هست که هنوز برق با رغال سنگ تولید بشه
    وقتی توربین بادی هست که جوری میسازنش که با کمترین میزان باد هم بچرخه و برق تولید کنه یا تولید برق با آهنرباهای الکتریکی که جدیدا ساخته شده که به شکل اهرمی درست میشن و مثلا 20 درصد برق میره برای آهن رباها و 80 درصد بازدهی داره برای مصرف و نمونه های زیادی هم ازش ساخته شده چه لزومی داره هنوز از نفت یا زغال سنگ برق تولید بشه
    یا اینکه وقتی میشه با زنجیر بصورت اهرمی موتور کوچکتر موتور بزرگترو به حرکت در بیاره و از این راه برق تولید کرد چرا هنوز استفاده نمیشه

مطالب پیشنهادی