ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پسورد میلیون‌ها نفر در اینترنت هنوز ۱۲۳۴۵۶ است

با اینکه مختصصین امنیت سایبری سالانه به تمامی کاربران هشدار می‌دهند پسور‌دهای آسانی برای پروفایل‌های مختلف خود انتخاب نکنند، باز هم به نظر می‌رسد میلیون‌ها کاربر نمی توانند عبارت پیچیده‌ یا بهتری انتخاب کنند چرا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

با اینکه مختصصین امنیت سایبری سالانه به تمامی کاربران هشدار می‌دهند پسور‌دهای آسانی برای پروفایل‌های مختلف خود انتخاب نکنند، باز هم به نظر می‌رسد میلیون‌ها کاربر نمی توانند عبارت پیچیده‌ یا بهتری انتخاب کنند چرا که پسورد آنها هنوز رقم ۱۲۳۴۵۶ است.

۱۲۳۴۵۶

متخصصین مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا یا NCSC تحقیقات جدیدی را آغاز کردند و طی آن به دیتابیسی از اکانت‌های لو رفته کاربر دسترسی پیدا کرده‌اند. آنها با بررسی این دیتابیس متوجه شدند که ۲۳.۲ میلیون نفر هنوز از پسورد ۱۲۳۴۵۶ برای پروفایلشان استفاده می‌کنند.

پس از این رقم، عبارات qwerty و password به همراه ارقام ۱۲۳۴۵۶۷۹ و ۱۱۱۱۱۱۱ محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از کاربران نیز از آنها برای پسورد اکانت خود استفاده کرده‌اند.

۱۲۳۴۵۶

این مؤسسه با متخصص یک امنیت سایبری استرالیایی به نام «تروی هانت» همکاری کرده تا درباره‌ی پسورد‌های مختلف کاربران و روند انتخاب ها اطلاعات جدیدی بدست آورد.

هانت اکنون دیتابیس کاملی دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به آن ببینند پسورد انتخابی آنها در این لیست وجود دارد یا خیر. برای مثال طبق دیتابیس این سایت، ۵۷۵ هزار نفر عبارت zxcvbnm را به عنوان پسوردشان انتخاب کرده‌ بودند. شاید در نگاه اول پیدا کردن این عبارت چندان آسان نباشد اما اگر قدری دقت کنید متوجه می‌شوید که در واقع ۷ کاراکتر سمت چپ و پایین صفحه کلید، این عبارت را ساخته است.

۱۲۳۴۵۶

علاوه بر این هانت پیشنهاداتی هم راجع به انتخاب پسورد در سایتش ارائه می‌دهد. او باور دارد استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند امنیت زیادی برای پروفایل‌های کاربران فراهم کند.

لو رفتن اطلاعات افراد و سازمان‌ها به مشکلی جدی در دنیای امروز تبدیل شده تا جایی که چندی پیش ایالت کالیفرنیا با تصویب قانون جدیدی استفاده از پسورد ضعیف پیش فرض برای روترها و وب کم ها را ممنوع کرد.

برای حفاظت از اطلاعات خود، بهتر است هر چند وقت یک بار پسورد حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید و در این راه استفاده از افزونه‌هایی مثل پسورد منیجر گوگل کروم کمک شایانی به شما خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    و پسورد میلیون ها باهوش دیگر برعکس این هست

  • Az_Ali77
    Az_Ali77 | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ??

مطالب پیشنهادی