ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از مارمولک دریایی؛ قایق خودران و پنهانکار ارتش چین

ارتش چین به تازگی از نوعی قایق خودران دوزیست (با توانایی حمله آبی-خاکی) رونمایی کرده که «مارمولک دریایی» نام گرفته است. قایق نظامی مورد بحث به عنوان یک ابزار جنگی خودران، توانایی شلیک موشک های ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

ارتش چین به تازگی از نوعی قایق خودران دوزیست (با توانایی حمله آبی-خاکی) رونمایی کرده که «مارمولک دریایی» نام گرفته است.

قایق نظامی مورد بحث به عنوان یک ابزار جنگی خودران، توانایی شلیک موشک های ضد هوایی و ضد کشتی را داشته و از یک جفت مسلسل نیز بهره می برد. شرکت ووچانگ زیرمجموعه صنایع کشتی سازی چین (CSIC) مسئول طراحی و تولید مارمولک دریایی بوده است.

قایق چینی‌ها با سرعت بیش از 90 کیلومتر در ساعت به صورت پنهانکار حرکت می‌کند

بر اساس اطلاعات منتشر شده، قایق خودران چینی ها برای استفاده در عملیات های آبی-خاکی توسعه یافته و می تواند در ترکیب با کشتی های خودران و پهپادها، مثلث مرگباری را تشکیل دهد. این ابزار جنگی با طول 12 متر، به یک موتور هیدروجت دیزلی مجهز شده که می تواند مارمولک دریایی را با سرعت 92 کیلومتر بر ساعت (با حفظ ویژگی های پنهانکارانه) در آب حرکت دهد و با استفاده از مخزن سوخت داخلی، شعاع عملیاتی فوق العاده 1200 کیلومتری را رقم بزند.

قایق
مارمولک دریایی ارتش چین

قایق پنهانکار ارتش چین پس از نزدیک شدن به خشکی، چهار شنی کوچک را باز کرده و با سرعت 20 کیلومتر در ساعت روی سطوح مختلف حرکت می کند. جالب است بدانید که مارمولک چینی علاوه بر قابلیت مسیریابی خودکار، امکان کنترل توسط ماهواره را هم داشته و البته تمام فرمان های درگیری و شلیک آن توسط کاربر انسانی و با دستور فرماندهان انجام خواهد شد.

در کنار مسیریابی و تسلیحات، قایق دوزیست مورد بحث به یک سیستم رصد محیطی الکترواپتیکال و سنسورهای راداری مجهز شده و می تواند در مناطق ساحلی تا 8 ماه به صورت نیمه آماده مستقر بماند.

گفتنی است ارتش چین نیز مانند سایر ارتش های پیشرفته جهان، به دنبال استفاده از پهپاد، ربات و ابزارهای جنگی خودران بوده تا بتواند علاوه بر افزایش کارایی، تلفات نیروهای خودی را هم به حداقل برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی