ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات مورتال کامبت 11 منتشر شد؛ خشن اما لذت بخش

پس از 4 سال انتظار، اواخر دی ماه سال گذشته بود که استودیو ندررلم به طور رسمی از مورتال کامبت 11 رونمایی کرد. البته لو رفتن اطلاعات بازی پیش از معرفی رسمی، طرفداران این مجموعه ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۹

پس از 4 سال انتظار، اواخر دی ماه سال گذشته بود که استودیو ندررلم به طور رسمی از مورتال کامبت 11 رونمایی کرد. البته لو رفتن اطلاعات بازی پیش از معرفی رسمی، طرفداران این مجموعه را مطمئن کرده بود که نسخه‌ جدید علی‌رغم سکوت سازندگان در دست ساخت قرار دارد.

مورتال کامبت 11 دنباله مستقیم نسخه‌ پیشین است که در سال 2015 عرضه شد. در پایان مورتال کامبت ایکس دیدیم که شینوک در مبارزه با کسی کیج شکست خورد و در نهایت سر از زندان‌های Jinsei Chamber درآورد. در این میان، ریدن که از زمان خلقت زمین وظیفه محافظت از آن را بر عهده داشته است، تصمیم می‌گیرد تا برای جلوگیری از حمله‌های آتی به زمین، دشمنان شناخته شده را یکی پس از دیگری از پا درآورد.

اگرچه ریدن هدف دیگری داشته اما تصمیمات و اعمالش در نهایت باعث می‌شوند تا تعادل موجود در دنیای مورتال کامبت 11 از بین برود. در چنین شرایطی، شخصیتی با نام کرونیکا که محافظ زمان است، تصمیم می‌گیرد تا با سفر به دوره‌های مختلف زمانی، متحدانی را برای مقابله با ریدن کنار یکدیگر جمع کند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا بسیاری از شخصیت‌ها به اجبار در مقابل نسخه جوانتر یا قدیمی خود قرار گیرند.

مورتال کامبت 11

در زمان معرفی مورتال کامبت 11، سازندگان از یک سیستم جدید برای این بازی رونمایی کردند که به کاربران اجازه می‌دهد تا کاراکترهای مورد نظر را آنطور که می‌خواهند شخصی سازی کنند. سازندگان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کردند این سیستم تنها ظاهر کاراکترها را تغییر می‌دهد و هیچ ارتباطی با قدرت‌ و توانایی‌هایشان ندارد.

در حالی که تنها یک روز تا عرضه مورتال کامبت 11 زمان باقی مانده است، وبسایت‌ها اجازه یافتند تا نقدهای خود از این بازی مبارزه‌ای را به صورت عمومی منتشر کنند. متای نسخه پلی استیشن 4 این بازی تاکنون و با انتشار بیست‌وپنج نقد مثبت و شش نقد منفی، به رقم 84 رسیده است.

تا به این لحظه، هیچ یک از وبسایت‌ها مورتال کامبت 11 را مستحق نمره کامل ندانسته و بالاترین نمره آن 95 بوده است. کول واتسون، یکی از دو نویسنده‌ای که نمره 95 را داده، این عنوان مبارزه‌ای را نه تنها «خارق العاده ترین» نسخه سری می‌داند، بلکه از آن به عنوان مثالی خیره کننده یاد کرده است که نشان می‌دهد یک بازی مبارزه‌ای در چه حد می‌تواند از لحاظ محتوا غنی باشد.

به عقیده واتسون، مهم نیست برای نخستین بار است که یک بازی مبارزه‌ای تجربه‌ می‌کنید یا از طرفداران قدیمی این سری هستید، زیرا مورتال کامبت 11 به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر دو دسته از کاربران مدهای مخصوص به خود را دارد. نویسنده وبسایت PlayStation Universe نیز نظر مشابهی با واتسون داشته و مورتال کامبت 11 را به بهترین نسخه سری از لحاظ صداگذاری، جلوه‌های بصری و گیم‌ پلی می‌داند.

نویسنده وبسایت معتبر IGN که نمره 90 را برای مورتال کامبت 11 در نظر گرفته، پا را فراتر از نویسندگان قبلی گذاشته و این بازی را بهترین محصولی دانسته که استودیو ندررلم تاکنون خلق کرده است. طبق نظر نویسنده، همه چیز در این بازی، از سیستم مبارزات گرفته تا بخش داستانی و حتی آموزش، استثنایی هستند.

از دیدگاه نویسنده IGN مورتال کامبت 11 بی نقص نیست و سیستم پیشروی آن خسته کننده طراحی شده است. او همچنین مدهای Krypt و Towers of Time را به موانعی توصیف کرده است که سرعت دسترسی کاربر به آیتم‌های سیستم شخصی سازی را کاهش داده و در نتیجه باعث خستگی او می‌شوند.

مورتال کامبت 11

خوانما گارسیا که در وبسایت اسپانیایی Areajugones مشغول به کار است، نمره 85 را به مورتال کامبت 11 داده است. گارسیا در نقد خود نوشته نسخه جدید سری از هر جهت نسبت به نسخه‌های پیشین بهبود داشته و داستان نیز بسیار جذاب و سرگرم کننده است. گارسیا از مدهای داخل بازی، سیستم مبارزه روان و خشونت اعمال شده در درگیری‌ها را از دیگر نقاط قوت بازی دانسته است.

نظر گارسیا نسبت به مد Krypt به نظر نویسنده IGN شباهت داشته و در نقد خود از آن به عنوان یکی از مهم ترین نقاط ضعف بازی یاد کرده است.

آرون گارست، نویسنده وبسایت Gamesradar، نمره 80 را به مورتال کامبت 11 اعطا کرده است. گارست در نقد خود از این بازی نوشت جدید ترین محصول ندررلم آنقدر جذاب بوده است که پس از تجربه‌ 20 ساعته از آن طی تنها چند روز، همچنان عطش زیادی برای نشستن پای سیستم دارد.

گارست از گیم پلی جذاب، داستانی از ابتدا تا انتها سرگرم کننده و ملودرامیک، محتویات ارزشمند و آموزش‌های کاربردی برای کاربران تازه کار به عنوان نقاط قوت مورتال کامبت 11 یاد کرده است. این منتقد همچنین معتقد است میزان خشونت به کار رفته در طراحی برخی از فیتالیتی‌ها بیش از حد نیاز بوده و جریان مبارزات را مختل می‌کند. گارست دیگر نقطه ضعف بزرگ بازی را کاراکترهای جدیدِ خسته کننده و تک بعدی دانسته است.

مایک ویلیامز، منتقد وبسایت USGamer، مورتال کامبت 11 را لایق نمره 70 دانسته است. ویلیامز در نقد خود نوشت دلایل بسیاری برای دوست داشتن نسخه جدید مورتال کامبت 11 وجود دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به 25 کاراکتر متنوع برای انتخاب، تعداد قابل توجهی آیتم‌های شخصی سازی، گرافیک فنی زیبا و مد داستانی اشاره کرد.

ویلیامز در بخش دیگری از نقد خود از سیستم پیشروی مورتال کامبت 11 گله کرده و آن را «پیچیده و مبهم» توصیف کرده است، در حالی که می‌توانست ساده و بسیار سرراست باشد. ویلیامز همچنین از مدهای Krypt و Towers of Time انتقاد کرد که تجربه عالی بازی را تحت تاثیر منفی خود قرار داده‌اند. ویلیامز در پایان نقد خود نوشت مورتال کامبت 11 می‌توانست بهترین عنوان مبارزه‌ای تاریخ باشد اما اکنون تنها محصولی با سطح کیفی متوسط است.

مورتال کامبت 11

میگوئل موران که برای وبسایت TheSixthAxis می‌نویسد، ضمن در نظر گرفتن نمره 70 برای مورتال کامبت 11، آن را نقطه اوج سری دانست که مبارزات روان و هیجان انگیز، جلوه‌های بصری پر زرق و برق و داستان جذابی دارد. اما متاسفانه تمامی این نقاط قوت تحت تاثیر سیستم لوت و آیتم‌های مصرفی قرار گرفته‌اند که تنها فایده شان طولانی تر کردن بازی بوده است.

در پایان، لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه از سری بازی‌های مورتال کامبت فردا برای چهار پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ریدن و انگلیسی مینوشتید حداقل ? ? ?

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    نسخه گوشی های موبایل که افتضاحه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بهههههه بهههههه

مطالب پیشنهادی