ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الوپست
تکنولوژی

الوپیک و شرکت ملی پست سرویس «الو پست» را راه‌اندازی کردند

شرکت ملی پست طی تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه الوپیک به یک همکاری مشترک رسیدند که به موجب آن سرویس پستی درب به درب در تمامی نقاط کشور برقرار خواهد شد. این سرویس که «الوپست» نام دارد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۲

شرکت ملی پست طی تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه الوپیک به یک همکاری مشترک رسیدند که به موجب آن سرویس پستی درب به درب در تمامی نقاط کشور برقرار خواهد شد. این سرویس که «الوپست» نام دارد از ویژگی‌های جدید سوپر اپلیکیشن الوپیک به شمار می‌رود و ۲۷ اردیبهشت ماه شروع به فعالیت خواهد کرد. این تفاهم‌نامه صبح امروز بین این دو شرکت امضا شد و در حاشیه این مراسم، رییس شرکت ملی پست از ضرورت همکاری این سازمان با استارت‌آپ‌ها سخن گفت.

«حسین نعمتی» رییس شرکت ملی پست با اشاره به توان فوق العاده این سازمان، به لزوم استفاده از نیروهای بخش خصوصی تاکید کرد و اذعان داشت که در دوره ریاست او، سعی شده که با مجموعه‌های جوان همکاری‌های زیادی صورت بگیرد تا خدماتی در شان مردم ارائه شود. نعمتی آغاز مذاکرات با الوپیک را ۶ ماه پیش اعلام کرد: «از این پس مردم می‌توانند تمامی بسته‌ها را بصورت سرویس درب به درب به تمام نقاط ایران و جهان ارسال نمایند و حالا پست یک گام به تکمیل شدن خود نزدیک‌تر شده است.»

الوپست

فروشگاه‌های اینترنتی برای پست درآمدزایی می‌کنند

نعمتی در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا فروشگاه‌های اینترنتی توانسته‌اند درآمدزایی خاصی برای شرکت پست فراهم کنند نیز گفت: «بی‌شک این مجموعه‌ها از زمانی که فعالیت گسترده‌ای پیدا کردند برای شرکت پست درآمدزایی داشتند. ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم که به این شرکت‌ها کمک کرده و در راستای سرویس بهتر با آنها همکاری کنیم.»

مدیرعامل پست تاکید کرد که قرارداد آنها با الوپیک انحصاری نیست و سازمان ملی پست کشور همچنان تمایل دارد با دیگر مجموعه‌های استارت آپی نیز همکاری‌های متعددی داشته باشد.

الوپست

الوپست هیچ شغلی را در چرخه سازمان پست حذف نمی‌کند

«بهزاد اقبال خواه» سرپرست و معاونت فنی و بازرگانی پست که از بخش خصوصی وارد یک سازمان دولتی شده نیز از خلا‌های خدمات شرکت پست صحبت کرد. اقبال خواه تاکید می‌کند که همکاری پست با الوپیک قرار نیست باعث حذف هیچ چرخه‌ای از سازمان پست از جمله ماموران پستی شود و صرفا قرار است یک خلا را در خدمات این سازمان پر کند:

«از وقتی وارد پست شدم دنبال این خلا‌ها بودم و یکی از مهم‌ترین آنها را در سرویس درب به درب دیدم که با وجود تلاش‌های چند باره شرکت پست همچنان این سرویس به طور تمام و کمال عرضه نمی‌شد. در وهله‌ای قرار شد که شرکت پست یک پیک شهری تاسیس کند اما سیاست دولت بر این است که با بخش خصوصی همکاری کند و یک سری خدمات را به آنها واگذار کند؛ به همین منظور با دو بازیگر اصلی این حوزه مذاکره کردیم و با الوپیک زودتر به نتیجه رسیدیم.»

اقبال خواه روند ارسال مرسولات پستی در الوپست را برای دیجیاتو تشریح کرد و گفت:

«با توجه به سفارشات وزیر ارتباطات تصمیم گرفتیم که دیگر وزن مرسولات را بر حسب گرم حساب نکنیم و آنها را در دسته‌های بزرگتری تقسیم بندی کنیم. قصد داریم برای شروع کار این دسته‌ها را با فاصله چند کیلوگرم معین کنیم و به مردم اعتماد کنیم که وزن بسته ارسالی خود را درست اعلام می‌کنند. ما باور داریم مردم شریف ایران وزن دروغینی برای بسته‌های خود نمی‌گویند و این را بعد از سه ماه فعالیت می‌سنجیم تا ببینیم آیا باید همین روش را ادامه داد یا سیاست را عوض کرد. تمامی هزینه‌های ارسال بسته در همان درب مشتری از او گرفته خواهد شد.»

الوپست

همکاری استارت آپها با دولتی‌ها به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد

«مهدی نایبی» مدیرعامل الوپیک نیز ضمن ابراز خشنودی از این همکاری آن را یک همکاری استثنایی بین بخش سنتی و کسب‌وکارهای نوپا خواند. نایبی با اشاره به همکاری یک استارت آپ فرانسوی با شرکت پست فرانسه و موفق آمیز بودن پروژه آنها، همکاری الوپیک با شرکت ملی پست را یک هم‌افزایی خواند و گفت: «در فرانسه این فرایند همکاری یکی دو سالی طول کشید در صورتی که در ایران ما توانستیم صفر تا صد همکاری را کمتر از ۶ ماه انجام دهیم و این نشان از عزم دولت برای ورود بخش خصوصی به بازار می‌دهد.»

نایبی در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر تجربه همکاری با دولتی‌ها آن را یک تجربه خوب توصیف کرد و گفت:

«این همکاری‌ها برای اقتصاد کشور ضروری است و دولت هم چراغ سبز به همکاری بخش خصوصی‌ها نشان می‌دهد. سازمان‌های دولتی در راه‌اندازی سرویس‌های جدیدی یا به مشکل برمی‌خورند و یا باید نیروی انسانی زیاد و هزینه‌های مالی گزافی را محتمل شوند. در این حالت بهترین راهکار این است که بخش خصوصی وارد میدان شود؛ ما نزدیک به ۶۰ برنامه‌نویس داریم که تمام مدت روی اپلیکیشن کار می‌کنند و می‌توانیم از پس برخی مسائل بهتر بربیاییم. در کل همکاری استارت آپها با دولتی‌ها به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد»

الوپست

مدیرعامل الوپیک باور دارد که برند آنها از یک سرویس پیک موتوری آنلاین فراتر رفته و در آینده نه چندان دور مردم آنها را شکل دیگری خواهند شناخت. به گفته نایبی هر سه ماه یکبار ویژگی جدیدی از سوپراپلیکیشن آنها رونمایی خواهد شد و مردم می‌توانند تمامی خدمات مورد نیاز خود را سوپر اپ آنها تامین کنند. او همچنین تاکید کرد که نسخه وب آنها برای کاربران iOS به زودی تمامی قابلیت‌های جدید را عرضه خواهد کرد.

گفتنیست که نایبی در روزهای پایانی سال ۹۷ در گفتگوی خود با دیجیاتو خبر از رونمایی الوپست در اردیبهشت ماه داده و تاکید کرده بود که سرویس‌های دیگر این سوپر اپلیکیشن به زودی تا پایان تابستان به مرحله نهایی خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    الو پیک سرویس خوبه. امیدوارم موفق بشن

مطالب پیشنهادی