ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اکثر ناشران الکترونیکی در نمایشگاه کتاب حضور ندارند؟

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از پلتفرم‌های فعال در زمینه کتاب‌های الکترونیکی در آن حضور ندارند. مدیر عامل فیدیبو در گفتگو با دیجیاتو علت حاضر نشدن در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از پلتفرم‌های فعال در زمینه کتاب‌های الکترونیکی در آن حضور ندارند. مدیر عامل فیدیبو در گفتگو با دیجیاتو علت حاضر نشدن در نمایشگاه کتاب امسال را عدم هماهنگی مجری نمایشگاه عنوان کرد.

مجموعه فیدیبو سال گذشته حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب داشت اما امسال هیچ نشانی از آن نیست. «مجید قاسمی» مدیرعامل این مجموعه در مورد ناهماهنگی‌های پیش آمده برای حضور آنها در نمایشگاه توضیح می‌دهد:

«شب بعد از افتتاح نمایشگاه به ما اطلاع داده شد که در نمایشگاه تنها یک غرفه‌ کوچک برای ما در نظر گرفته شده است. ما برای حضور در نمایشگاه نیاز به زمان کافی داشتیم تا بتوانیم در شان برند خود، غرفه را آماده کرد و تبلیغات لازم را برنامه ریزی کنیم. به نظر من نه تنها فیدیبو بلکه هیچ شرکت کننده دیگری هم نمی‌تواند شب بعد از افتتاح نمایشگاه کار اصولی انجام دهد و متناسب با برند خود در آن حاضر شود. ما هم چون نتوانستیم آنطور که مد نظر ما بود در نمایشگاه حضور داشته باشیم، ترجیح دادیم شرکت نکنیم.»

فیدیبو در نمایشگاه سال گذشته حضور پررنگی داشت.

قاسمی با تاکید بر این موضوع که فیدیبو در نمایشگاه کتاب و کالایی به فروش نمی‌رساند، بلکه اقدامات فرهنگی را مد نظر خود داشته است، ادامه داد: «در کارهای فرهنگی، غرفه یک بخش کوچک است و عمده اقدامات برنامه‌‌های تبلیغات محیطی گسترده و رسانه‌ای است که زمان لازم برای آنها وجود نداشت. همچنین امسال آشفتگی‌هایی برای انجام تبلیغات وجود داشت و قرار بود برخی شرکت‌ها برای اجرای تبلیغات در مزایده شرکت کنند اما در نهایت نتیجه آن مشخص نشد و همانطور که می‌بینیم جای تبلیغات در فضای داخلی نمایشگاه خالی و در فضای بیرونی بی‌سروسامان است.»

این درحالی‌ست که فیدیبو سال گذشته حضور پررنگی در نمایشگاه داشت. مدیر عامل فیدیبو به دیجیاتو اعلام می‌کند که در سال گذشته مجری تبلیغات نمایشگاه مشخص بود و ما اطمینان داشتیم که با صرف زمان و هزینه پیش‌بینی شده، نتیجه با کیفیتی شاهد خواهیم بود:

«هدف از تبلیغات ما فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم با این سرویس جدید و تشویق آنها به دانلود کتاب‌های به صورت قانونی بود که به این هدف دست پیدا کردیم.»

قاسمی همچنین به دیجیاتو از عرضه مجدد «فیدیبوک» به بازار بعد از مدتها غیبت خبر داد و تاکید کرد این محصول از دو روز آینده به صورت آنلاین در دیجیکالا و به صورت آفلاین در شعب شهر کتاب به فروش خواهد رسید: «هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نیست.»

گفتنی‌ست سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب امسال از ۴ تا ۱۴ اریبهشت ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود. راه‌های ارتباطی به در شمالی نمایشگاه مترو مصلی و اتوبان رسالت و همچنین مسیر دسترسی به در جنوبی مصلی از طریق در جنوبی و خیابان شهید بهشتی امکان پذیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یکسال نمایشگاه کتاب رو آنلاین برگذار کنند و یک تجربه جدید برای مردم بسازند.

  • molavy
    molavy | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ایول فیدیبوک.من میخواستم برای یکی هدیه بگیرم انگار تخمش رو ملخ خورده

مطالب پیشنهادی