ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی موبایل
تکنولوژی

کاهش بی‌سابقه فروش گوشی‌های اکسپریا؛ احتمال تعطیلی بخش موبایل سونی

میزان فروش گوشی های اکسپریا در سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده است. سونی که زمانی در بازار موبایل حرف های زیادی برای گفتن داشت، پیش بینی کرده بود که تا پایان سال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

میزان فروش گوشی های اکسپریا در سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

سونی که زمانی در بازار موبایل حرف های زیادی برای گفتن داشت، پیش بینی کرده بود که تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹ (فرودین ۱۳۹۸)، حداکثر ۱۰ میلیون گوشی را به فروش برساند. رقم این پیش بینی اما بعدا به ۹ میلیون و بعدا به ۷.۵ میلیون کاهش پیدا کرد. دی ماه گذشته ژاپنی ها انتظارات خود را به ۶.۵ میلیون کاهش دادند و حالا مشخص شده که در سال گذشته سونی همین تعداد گوشی را به فروش رسانده است.

احتمال تعطیلی بخش موبایل سونی وجود دارد

سونی در حالی تنها ۶.۵ میلیون گوشی به فروش رسانده که رقیب نوپایی مثل هواوی در این مدت بیش از ۲۰۸ میلیون گوشی را روانه بازار کرده است. حتی خود سونی هم ۴ سال پیش ۴۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته بود. شرایط وخیم سونی موبایل زمانی مشخص تر می شود که عملکرد آنها را در قالب فصول مختلف بررسی کنیم. این شرکت بین مارس تا ژوئن ۲۰۱۸ دو میلیون دستگاه فروخته اما در سه ماهه بعد این رقم از ۱.۶ میلیون فراتر نرفته است.

عرضه اکسپریا XZ3 و تعطیلات کریسمس هم تاثیر چندانی در فروش ژاپنی ها نداشته و آنها تنها موفق به فروش ۱.۸ میلیون دستگاه شده اند اما در سه ماهه بعد این عدد تا ۱.۱ میلیون سقوط کرده که یک رکورد منفی برای آنها به شمار می رود. سونی موبایل

این فروش اندک زیان ۸۶۹ میلیون دلاری را به سونی موبایل تحمیل کرده و آنها حالا امیدوارند با تعدیل نیروها و اتخاذ رویکردهای دیگر هزینه های عملیاتی را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

این شرکت در پیش بینی جدید برای سال آینده سطح انتظارت خود را به فروش ۵ میلیون دستگاه کاهش داده هرچند امیدوار است که تا مارس ۲۰۲۱ به سودآوری دست پیدا کند. از طرف دیگر خبرهایی از فشار سرمایه گذاران برای تجدید نظر در روش های مدیریتی سونی به گوش می رسد که ممکن است به تعطیلی کامل واحد موبایل این شرکت بینجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عدم نوآوری در پرچمدارها .. طراحی های خیلی محافظه کارانه .. میانرده های ضعیف و گران .. عدم پشتیبانی درست و حسابی سونی موبایل .. کم شدن امکانات گوشی با اپدیتها .. دیر عرضه کردن گوشیهاش پس هز زمان معرفی.. زمانهای بسیار نامناسب برای معرفی و عرضه .. عرضه محدود در مناطق خاص .. نامگزاری عجیب و غریب گوشیهاش و تغییر روش نامگزاری زود به زود .. امکانات جدید رو که زود تو همه گوشی سازها روتین میشه رو خیلی دیر اضافه میکنه .. حیف واقعا سونی .. هم سونی هم اچ‌تی‌سی خیلی حیفن هرچند اچ تی سی یه بخشیش برا گوگل الان..

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

      البته الحی حیف نبود حقش بود

  • mehrdad
    mehrdad | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    طراحی های نه چندان جذاب
    قیمت بالا
    نداشتن گوشی های اقتصادی خوب مثل هواوی بایدم فروشش کم بشه

  • peyman57
    peyman57 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سونی اصلا خوب نیست گوشیاش. والا من ۳ساله c5 دارم لمسش افتضاحه. واقعا افتضاح

  • pishva
    pishva | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بله فروشش کم شده ولی چرا شایعه درست میکنی !؟؟؟ سونی مال باباتو خورده!؟

مطالب پیشنهادی