ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا پیستی اختصاصی شبیه نوربرگ رینگ را در ژاپن احداث می کند

پیست معروف نوربرگ رینگ صرفا برای تجربه هیجان و انجام مسابقات اتومبیل رانی کاربرد نداشته و اکنون به مکانی برای ارزیابی توانایی های فنی خودروها تبدیل شده است. با توجه به وجود انواع پیچ ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پیست معروف نوربرگ رینگ صرفا برای تجربه هیجان و انجام مسابقات اتومبیل رانی کاربرد نداشته و اکنون به مکانی برای ارزیابی توانایی های فنی خودروها تبدیل شده است. با توجه به وجود انواع پیچ ها و مسیر مستقیم طولانی، برخی از خودروسازان هنگام توسعه مدلی جدید، قابلیت های آن را در این پیست محک می زنند.

تویوتا یکی از آن خودروسازان است که حضوری فعال در نوربرگ رینگ دارد. اما با تصمیم مقامات این شرکت، چشم بادامی ها قرار است نسخه ای مشابه با پیست فوق را در مرکز فنی جدید Shimoyama که در اصل یک مجموعه تحقیق و توسعه است، احداث کنند. این مجموعه در شهر تویوتا سیتی واقع در استان آیچی واقع شده است.

toyota-technical-center-shimoyama

منبع این خبر گزارشی است که اخیرا در وبسایت تویوتا منتشر شده؛ طبق این گزارش مرکز فنی تویوتا Shimoyama مساحتی برابر با 650.8 هکتار داشته و بخش های گوناگونی برای انجام تست های مختلف و تمهیدات لازم برای توسعه خودرو را در خود گنجانده است.

یکی از بخش های جالب مرکز فوق مسیری 5.3 کیلومتری است که برای انجام تست های جاده ای کاربرد دارد. دامنه ارتفاع این مسیر در بازه ای 75 متری متغیر بوده و ساختار آن مشابه با نوربرگ رینگ است؛ چرا که پیچ ها و قسمت های مارپیچ زیادی در آن به چشم می خورند.

toyota-technical-center-shimoyama (4)

گفته می شود 50 فرد خبره روی پیست آزمایشی تویوتا مشغول به کار هستند که اکثر آنها را رانندگان تست تشکیل می دهند.

آکیو تویوتا مدیر عامل شرکت تویوتا ساخت خودروهای بهتر و "حس کردن جاده" را از اهداف اصلی راه اندازی این مرکز تست عنوان کرده و افزوده از تجارب به دست آمده در پروژه Five Continent Drive و مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ در ساخت پیست اختصاصی استفاده شده است.

toyota-technical-center-shimoyama (2)

آنطور که اعلام شده بخش هایی از پیست موجود در مرکز فنی Shimoyama که مرتبط با تست حداکثر سرعت و تست های تخصصی هستند، تا سال 2023 افتتاح خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی