ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازی‌های موبایلی که با وجود حجم پایین، گرافیک بالایی دارند

معمولا وقتی صحبت از بازی‌های گرافیکی موبایل می‌شود، جدا از لحظه‌های پرزق و برق‌شان یکی از اولین مسائلی که به ذهن می‌رسد حجم بالای آن‌ها است؛ انگار دو کلمه «پرگرافیک‌ترین» و «پرحجم» با یکدیگر گره ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

معمولا وقتی صحبت از بازی‌های گرافیکی موبایل می‌شود، جدا از لحظه‌های پرزق و برق‌شان یکی از اولین مسائلی که به ذهن می‌رسد حجم بالای آن‌ها است؛ انگار دو کلمه «پرگرافیک‌ترین» و «پرحجم» با یکدیگر گره خورده‌اند و هر وقت اثر موبایلی یکی از این دو ویژگی را داشته باشد، انتظار می‌رود به‌دنبالش ویژگی دوم را هم ببینیم.

اما همیشه اینطوری نیست. استفاده از تکنولوژی‌های روز برای بخش بصری هزینه‌بر بوده و چالش‌های خودش مثل افزایش حجم را دارد با این حال لابه‌لای این آثار حجیم همچنان می‌توان عناوینی را پیدا کرد که با وجود حجم پایین تجربه بصری جذابی ارائه می‌دهند. در مطلب پیش‌رو به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم و اگر عناوین دیگری می‌شناسید، در بخش نظرات با ما و بقیه کاربران در میان بگذارید.

Traffic Rider

  • بازی آفلاین است

تیتر مقاله را دوباره بخوانید، یکی از بزرگترین برگ برنده‌های ترافیک رایدر (Traffic Rider) همین بود؛ بازی گیم‌پلی روانی دارد، لذت کنترل موتور را به‌خوبی برای بازیکن تداعی می‌کند و با وجود حجم پایینش توانسته گرافیک زیبایی را به‌نمایش بگذارد. این سه مسئله در کنار پشتیبانی بازی از گوشی‌ها و سخت‌افزارهای مختلف باعث شد تا ترافیک رایدر با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود یکی از پردانلودترین عناوین اندروید و iOS لقب بگیرد.

Traffic Rider

Traffic Rider

سازنده: Soner Kara قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 233.2 / 79.9 مگابایت زبان:

N.O.V.A Legacy

  • بازی آفلاین و آنلاین است

گیم‌لافت در چند سال گذشته تنها دو بازی خیلی موفق داشته است؛ آسفالت ۹ و نووا لگسی (N.O.V.A. Legacy). اینکه چرا آسفالت ۹ با استقبال مواجه شد را قبلا مفصل صحبت کرده‌ایم اما مهمترین دلیل محبوبیت زیاد نووا لگسی، حرکت گیم‌لافت خلاف جهت بازیسازی‌اش بود. تقریبا همه عناوین گیم‌لافت حجیم هستند، با این حال در نووا لگسی سازنده به سراغ یک اکشن ۴۰ مگابایتی سرگرم‌کننده با گرافیکی مناسب روی گوشی‌های ضعیف‌تر رفت.

N.O.V.A. Legacy

N.O.V.A. Legacy

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93 / 37.5 مگابایت زبان:

Shadow Fight 2 Special Edition

بازی کم حجم گرافیکی

  • بازی آفلاین است

استفاده زیاد از سایه‌ها، حکم یک تیر و دو نشان را برای شادو فایت ۲ داشت؛ هم کار سازنده را در بخش فنی راحت‌تر کرد و هم باعث شد تا بازی اتمسفری بی‌نظیر به خودش بگیرد. با این وجود انیمیشن‌های مبارزات و طراحی محیط‌ها آن‌قدر دقیق و زیبا هستند که شادوفایت را در دسته بازی های گرافیکی کم حجم در نظر بگیریم. دو سال پیش استودیوی توسعه‌دهنده یک نسخه بهبود یافته پولی از بازی را منتشر کرد، برای دانلود نسخه رایگان می‌توانید به اپ استور و گوگل پلی بروید.

Shadow Fight 2 Special Edition

Shadow Fight 2 Special Edition

سازنده: NEKKI قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 368.8 / 85.55 مگابایت زبان:

Kill Shot Virus

بازی گرافیکی کم حجم

  • بازی آنلاین است

Kill Shot Virus شبیه به اکشن‌های پاپ کورنی است. همانطور که بعضی فیلم‌های هالیوودی فقط برای افزایش آدرنالین خون به کار می‌آیند، Kill Shot Virus هم از آن دسته بازی‌هایی به شمار می‌رود که هر چند مفهوم یا پیام بزرگی در خودشان جای نداده‌اند ولی به خاطر استفاده درست از کلیشه‌ها می‌توانند در هر لحظه استرس‌زا ظاهر بشوند. بازی اثری در سبک Rail Shooter است. بدین معنی که در تمام مرحله‌ها، تنها وظیفه شما تیراندازی به زامبی‌ها بوده و شخصیت اصلی خودش حرکت می‌کند.

Kill Shot Virus

Kill Shot Virus

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 98.6 / 77.53 مگابایت زبان:

Tesla Vs Lovecraft

  • بازی آفلاین است

تسلا در برابر لاوکرفت (Tesla vs Lovecraft) ادای دینی به اکشن‌های دهه ۹۰ است. بازی‌هایی که در آن‌ها داستان کمترین اهمیت را داشت و سازنده این بخش را تنها بهانه‌ای برای به‌ راه انداختن یک کشت و کشتار خونین و سریع می‌دید. در Tesla vs Lovecraft هر مرحله تعداد خیلی زیادی دشمن از نقطه به نقطه محیط ظاهر شده و به تسلا حمله می‌کنند. تسلا هم با اسلحه‌ها و اختراعات مختلف سعی می‌کند آن‌ها را از پا درآورده و به این جهنم خاتمه بدهد.

Tesla vs Lovecraft

Tesla vs Lovecraft

سازنده: 10tons Ltd قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 260.3 / 171.74 مگابایت زبان:

Sport Racing

  • بازی آفلاین است

هرچند خیلی بعید است چنین اتفاقی بیافتد ولی اسپورت ریسینگ پتانسیل تبدیل شدن به ترافیک رایدر جدید را دارد؛ یک تجربه گرافیکی کم‌حجم از ماشین سواری که در آن سازنده موفق شده استانداردهای سبک ریسینگ را رعایت کند. شاید اگر استودیوی Soner Kara هم پشت این بازی بود، با توجه به تنظیمات گرافیکی متنوع و گیم‌پلی با کیفیت، اسپورت ریسینگ می‌توانست اثر محبوب‌تری بشود اما هنوز بازی به جایگاهی که لیاقتش را دارد، نرسیده است.

Sport Racing

Sport Racing

سازنده: ZBOSON STUDIO قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 137 مگابایت زبان:

Hero Hunters

  • بازی آفلاین و آنلاین است

البته در هیرو هانترز هرچه‌قدر که پیش می‌روید، حجم بازی نیز افزایش پیدا می‌کند ولی نسبت به بقیه اکشن‌های گوشی استودیوی Hothead دوباره توانست پکیجی سرگرم‌کننده و کم‌حجم ارائه بدهد. در هیرو هانترز هر مرحله حداکثر ۵ نفر را با خود به میدان نبرد می‌برید، پشت سنگرها پناه می‌گیرید، کنترل یکی از این ۵ نفر را به‌عهده گرفته و هر وقت که فرصت را مناسب دیدید به دشمنان شلیک می‌کنید. در مبارزات می‌توانید بین قهرمانان هم جابه‌جا کرده و شخصیت دیگری را کنترل کنید.

Hero Hunters

Hero Hunters

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 124.7 / 93.64 مگابایت زبان:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Faridz۴
    Faridz۴ | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    فقط بازی ایرانی " هادس2" حجمش 180 مگه ولی گرافیک و گیم پلی و داستان و صدا و همه چیش خداس.خیلیم طولانیه.من اندروید یکی از گوشیام 4.2 هست بدون کوچکترین مشکلی اجرا میشه.همش بازی خارجیارو میگی، در صورتی که با اینکه ایرانیه همه خارجیارو لوله میکنه.تازه یه نفر هم تنهایی ساختتش.بازی آخرین راهم ایرانیه و اونم خوبه

  • maziar jahanbanifar
    maziar jahanbanifar | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بازی موبایل فقط shadow gun

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    vector 1 محشره
    never alone هم بود
    دو سه تا بازی شرکت کچ اپ هم می تونست باشه .
    soccer hero هم هست
    limbo ..
    میشه زیاد نام برد

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بازی زیاده واسه این جور مقاله ها ولی باید زیاد بگردین معمولا این بازی ها شناخته نمیشن مثل پابجی

مطالب پیشنهادی