ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطار تندروی ریلی

جدیدترین قطار تندروی ژاپن با سرعت 360 کیلومتر بر ساعت رونمایی شد

ژاپن از قطار تندروی ریلی جدید به نام «Alfa-X» رونمایی کرد. این قطار می تواند تا سرعت 360 کیلومتر بر ساعت سفر کند. تست این قطار جمعه گذشته آغاز شده و قرار است تا سال ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

ژاپن از قطار تندروی ریلی جدید به نام «Alfa-X» رونمایی کرد. این قطار می تواند تا سرعت 360 کیلومتر بر ساعت سفر کند.

تست این قطار جمعه گذشته آغاز شده و قرار است تا سال 2030 وارد خطوط حمل و نقل ژاپن شود. آغاز کار آلفا ایکس همزمان با توسعه خط تندروی قطار ژاپن تا شهر «ساپورو» در استان شمالی «هوکایدو» این کشور خواهد بود. سرعت این قطار به راحتی از تندروترین قطارهای ریلی که در ژاپن و فرانسه در حال استفاده هستند پیشی گرفته و از مرز 300 کیلومتر بر ساعت گذر می‌کند.

قطار تندروی جدید ژاپنی 10 واگن دارد و طراحی واگن‌ها را  «صنایع سنگین کاوازاکی» و شرکت «هیتاچی» انجام داده اند. تکنولوژی جدیدی در ساخت بدنه این قطار به کار رفته به این صورت که دماغه آیرودینامیک آن به طول 22 متر طراحی شده تا فشار و صدای تولید شده به هنگام عبور از تونل‌ها را به حداقل برساند. علاوه بر این تجهیزات تخصصی برای مقاوم شدن قطار در برابر لرزش‌های ناشی از زلزله در آن گنجانده شده است.

قطار تندروی ریلی

سفرهای آزمایشی آلفا ایکس به صورت برنامه ریزی شده قرار است از حالا تا سال 2022 هفته ای دوبار انجام شود. این آزمایشات با تمرکز بر سنجش عملکرد قطار در زمینه های سرعت و امنیت انجام خواهد شد. به گفته یکی از سرپرستان پروژه هدف طراحان این است که نه تنها سرعت را بهبود بخشیده بلکه در درجه اول مطمئن شوند که مسافران سفر امنی را تجربه می کنند.

با اینکه ژاپن و سایر کشورها سرمایه گذاری‌های سنگینی برای توسعه صنعت قطار تندروی ریلی انجام داده اند اما فعلا قطارهای «مگلو» (Maglev) که به واسطه نیروی مغناطیسی حرکت می کنند، تندروترین قطارها به شمار می روند. در حال حاضر قطارهای مگلو در چین می توانند به بیشینه سرعتی معادل با 431 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. با چنین سرعتی این قطار می تواند مسیری 30 کیلومتری را در 7 دقیقه و 20 ثانیه بپیماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اشتباه محاسبه کردین . باسرعت 431 کیلومتر درساعت مسیر 30 کیلومتری رو حدود 4 دقیقه طی میکنه نه 7 دقیقه

مطالب پیشنهادی