ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صورت فلکی ماهواره‌ای
تکنولوژی

رونمایی از اولین گروه ماهواره‌‌‌های پروژه استارلینک اسپیس‌اکس

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس‌اکس روز شنبه از 60 ماهواره‌ای که این شرکت قرار است برای پروژه «استارلینک» در مدار زمین قرار دهد، رونمایی کرد. این ماهواره‌ها اولین گروه از هزاران ماهواره‌ای هستند که اسپیس‌اکس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس‌اکس روز شنبه از 60 ماهواره‌ای که این شرکت قرار است برای پروژه «استارلینک» در مدار زمین قرار دهد، رونمایی کرد.

این ماهواره‌ها اولین گروه از هزاران ماهواره‌ای هستند که اسپیس‌اکس امیدوار است در سال‌های آینده برای فراهم کردن پوشش جهانی اینترنت به فضا بفرستد. ماسک تصویری از این ماهواره‌ها که به هم بسته شده و توسط راکت فالکون 9 به فضا پرتاب شدند در توییتر خود منتشر کرد.

ماهواره های مذکور اولین بخش عملیاتی پروژه استارلینک شرکت اسپیس‌اکس هستند. استارلینک درواقع یک مگا-صورت فلکی متشکل از تقریبا 12000 فضاپیماست که در مداری نزدیک زمین مستقر می‌شوند و ارتباط اینترنت روی سطح زمین را به صورت تابش امواج فراهم می کنند. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به اسپیس‌اکس مجوز پرتاب دو گروه از ماهواره های این پروژه را داده است که یکی صورت فلکی ماهواره‌ای متشکل از 4409 ماهواره و دیگری متشکل از 7518 ماهواره خواهد بود. این گروه های ماهواره‌ای قرار است به صورت همگام‌سازی شده دور زمین گردش کرده و اینترنت کل سیاره را فراهم کنند.

استارلینک
عکسی که ایلان ماسک از این ماهواره‌ها درون فالکون 9 منتشر کرده است

البته مجوزهای صادر شده توسط FCC برای اسپیس اکس مشروط به پرتاب حداقل نیمی از این ماهواره ها طی 6 سال آینده است. تا به حال این شرکت فقط توانسته دو گروه از ماهواره های استارلینک را اوایل سال 2018 به صورت آزمایشی پرتاب کند. با اینکه این ماهواره‌ها در مدار پایینتری از مدار برنامه‌ریزی شده قرار گرفتند اما به گفته ماسک و سایر دست‌اندرکاران پروژه، عملکرد مطلوبی نشان دادند.

به گفته Gwynne Shotwell رئیس اسپیس‌اکس،  این گروه 60 تایی هنوز برخی ویژگی‌ها و امکانات لازم برای قرار گرفتن در مجموعه ماهواره‌ای نهایی را ندارند. با اینکه امکاناتی از جمله آنتن برای ارتباط با زمین و قابلیت مانور دادن در فضا برای این ماهواره‌ها درنظر گرفته شده اما امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را درفضا نخواهند داشت.

در نهایت Shotwell از این گروه به عنوان ماهواره‌های نمایشی یاد کرد که در واقع برای نشان دادن چگونگی قرار گیری ماهواره ها در مدار زمین، به فضا پرتاب می‌شوند. او همچنین اضافه کرد که بسته به نتیجه این پرتاب، امسال اسپیس اکس 2 تا 6 پرتاب دیگر برای پروژه استارلینک انجام خواهد داد.

بر اساس گفته‌های ماسک، تاریخ پرتاب این 60 ماهواره روز 25 اردیبهشت بوده و از ایستگاه کیپ کاناورال انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ازادی داره میرسه راحت میشیم از اینترنت بی کیفیت و گران میلی

    • Mobin
      Mobin | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

      اونا هم میگن در کشور شما در دسترس نیست ?

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

      استفاده از این اینترنت نیاز به ایستگاه های زیرزمینی داره،بعد اون ایستگاه ها به خونه ها متصل میشن،این یعنی در ایران نخواهد بوذ

مطالب پیشنهادی