ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکوسیستم استارت آپی
تکنولوژی

دستیار وزیر ارتباطات: اکوسیستم استارت آپی پایه اقتصاد فردای ایران است

مشاور وزیر اقتصاد در نشست دوستانه تیم‌های مستقر در مجموعه پارادایس هاب که عصر روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد ضمن اعلام اینکه جوانان آینده این کشور را تشکیل می‌دهند تاکید کرد که باید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۸

مشاور وزیر اقتصاد در نشست دوستانه تیم‌های مستقر در مجموعه پارادایس هاب که عصر روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد ضمن اعلام اینکه جوانان آینده این کشور را تشکیل می‌دهند تاکید کرد که باید از اکوسیستم استارت آپی ایران حمایت کرد چرا که آنها پایه‌های اقتصاد فردای ایران هستند.

«عفت حیاتی» دستیار جوان وزیر ارتباطات اذعان دارد که خود از یک اکوسیستم استارت آپی و پویا وارد بدنه دولتی شده و به این علت وارد این حوزه شده چرا که ایمان دارد باید فاصله و شکاف عمیق ایجاد شده بین نسل جوان استارت آپی و نسل جوان دولتی را درست کرد:

«شورای دستیاران جوان که در سازمان وزارت ارتباطات تشکیل شده دومین شورای دستیاران جوان است که در ابعاد یک وزارتخانه ایجاد شده و هدف از تاسیس ان نیز کاملا مشخص است. وزارت ارتباطات وزارتخانه جوانی است و قصد دارد که تعامل خوبی با جوانان نیز داشته باشد. این شورا وظایف متعددی دارد و یکی از آنها اینست که در سازمان برای ارتباطات نیروهای مختلف و ارتباط گرفتن افراد استارت آپی و سمت‌های دولتی تسهیل ایجاد کند. ما همبستگی در خود سازمان به وجود می‌آوریم و به نوعی پیام آورنده اکوسیستم استارت آپی به داخل سازمان دولتی وزارتخانه ارتباطات هستیم.»

اکوسیستم استارت آپی

حیاتی باور دارد که نیروی جوان بیشتر از سایر نیروها انتقاد سازنده می‌کند و این انتقادات باید جدی گرفته شوند. او چند ماه است که از بخش خصوصی وارد بدنه دولتی شده و به همین علت معقتد است که با مشکلات جوانان در هر دو سیستم کاری خصوصی و دولتی آشناست. به گفته مشاور جوان وزیر ارتباطات؛ جوان استارت آپی نگاه عجیبی به جوانان دولتی دارند و این نگاه به صورت معکوس از سوی دولتی‌ها به خصوصی‌ها نیز در جریان است:

«هر دو قشر مشکلات خاص خوشان را دارند و جدا از این مشکلات فاصله و شکاف عمیقی نیز بین آنها ایجاد شده که باید با گفتمان و دیالوگ برقرار کردن در همین دوران امروز حل شود وگرنه این شکاف روز به روز عمیق‌تر شده و به جایی خواهد رسید که نمی‌توان آن را مرمت کرد. باید با یکدیگر صحبت کنیم و تعامل داشته باشیم تا این شکاف برطرف شود؛ تمام این جوانان آینده خوب ایران را می‌خواهند و هر یک در سیستمی هستند که چارچوب‌ها و اصول‌ خود را دارد.»

اکوسیستم استارت آپی

حیاتی با ذکر این نکته که فردای اقتصاد ایران در دست جوامع استارت آپی و جوانان فعال این حوزه است تاکید می‌کند که دستیاران جوان در وزارتخانه ارتباطات هدفشان این است که مشکلات و دردهای جوانان استارت آپی را شنیده و آنها را به بدنه دولتی منتقل کنند و تا حد امکان در برطرف کردن این دردها تلاش کنند:

«البته ما هم ضوابط و مشکلاتی در بدنه دولتی داریم. من خودم از فضای استارت آپی وارد دولتی‌ها شدم و این موضوع مانند این است که یک دونده دوی سرعت ناگهان وارد یک ماراتن شود. سرعت کارها و روند جریان اتفاقات در استارت آپ‌ها با سرعت و روند کارها در سیستم دولتی بسیار متفاوت است ولی نباید انتظار داشت که سیستم دولتی هم در عرض یک روز تغییر پیدا کند. این تغییر ایجاد می‌شود اما با طمانینه و به آهستگی.»

مشاور وزیر جوان اذعان دارد که نه او و نه دیگر مشاوران جوان نمی‌توانند قول صد در صدی حل تمام مشکلات را دهند اما ایمان دارند که می‌توانند صدای این مشکلات باشند و از هر چند مشکل، به ترتیب و به تدریج چند مورد از آنها را حل و فصل کنند.

اکوسیستم استارت آپی

در نشست دوستانه بین اعضای پارادایس هاب و مشاوران جوان وزارتخانه ارتباطات، بسیاری از اعضای مستقر در فضای کاری اشتراکی پارادایس هاب مشکلات خود را برای مشاوران جوان بازگو کردند و مشاوره‌های حقوقی متعددی از سوی این افراد دریافت کردند.

«حامد حافظی» مدیرعامل پارادایس هاب نیز ضمن تشکر و قددرانی از مشاوران جوان تاکید کرد که آنها سعی خود را خواهند کرد تا تیم‌های استارت آپی را با بهترین امکانات و قیمت‌های متعادل در فضاهای کاری اشتراکی خود مستقر سازند و آنها را حمایت کنند چرا که آنها نیز مانند وزارت ارتباطات باور دارند که بزرگ شدن اکوسیستم استارت آپی از هر لحاظ به نفع اقتصاد کشور خواهد بود: «ما در چند روز گذشته پا را از ایران هم فراتر گذاشتیم و در جاهایی مثل افغانستان تحت برند دیگری فعالیت خود را شروع کردیم و قصد داریم به زودی در عراق و ترکیه نیز فعالیت کنیم تا ارزآوری برای کشور داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    برو بابا ?

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    کلا استارتاپ تو ایران بیشتر یه جوکه. چون اینقدر سنگ جلوی پات میندازن که بیخیال میشی.
    جادی توی یکی از پادکست‌هاش اشاره‌های خوبی به این موضوع سنگ اندازی داشت.
    این نشست‌های مسخره هم که بیشتر جایی واسه زدن حرفای الکی و غیر قابل عملیاتی شدنه و آخرشم با چارتا شوخی و خنده و پذیرایی تموم میشه و فقط این وسط یه مشت پول بی زبون حروم شده.

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    با این چهره‌هایی که من دیدم به احتمال قریب به یقین در آینده‌ای نزدیک یه استارت خفن در زمینه تولید ساندیس درجه یک رو شاهد خواهیم بود از این جوانان عزیز ? ? ?

  • herogame
    herogame | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مردم با اتحاد خودشون بازم باید اپ های دولتی و وابسته به دولت و حکومت رو تحریم کنن نباید به اینا میدون داد چون اخرش یه چیزی میشه مثل تلگرام طلایی و سروش و ...

مطالب پیشنهادی