ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا DJI قربانی بعدی تحریم‌های آمریکا خواهد بود؟

در بحبوحه تنش فزاینده بین پکن و واشنگتن بر سر تحریم هواوی، وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد خطرات امنیتی استفاده از پهپادهای چینی هشدار داده است. آژانس امنیت سایبری این وزارتخانه (CISA) از شرکت های داخلی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در بحبوحه تنش فزاینده بین پکن و واشنگتن بر سر تحریم هواوی، وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد خطرات امنیتی استفاده از پهپادهای چینی هشدار داده است.

آژانس امنیت سایبری این وزارتخانه (CISA) از شرکت های داخلی خواسته در استفاده از پهپادهای چینی محتاط باشند چرا که احتمال ارسال اطلاعات کاربری این گجت ها به سرورهای متفرقه و به شکل مخفیانه وجود دارد. در این گزارش به شرکت خاصی اشاره نشده اما حدود ۸۰ درصد پهپادهای مورد استفاده در آمریکا و کانادا توسط کمپانی چینی DJI تولد می شوند.

این وزارتخانه دو سال قبل هم مدعی شده بود که پهپادهای DJI و نرم افزار آنها اطلاعات سازمان های قانونی و زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را به دولت چین می رسانند. اهمیت این ادعا زمانی مشخص می شود که بدانیم DJI بزرگترین کمپانی تولید پهپاد در جهان است و رقبای دیگر فرسنگ ها با آن فاصله دارند. پهپادهای چینی

هیچ سند مستدلی دال بر ادعای وزارت امنیت داخلی در اختیار عموم قرار نگرفته و DJI هم با صدور بیانیه‌ای این ادعا را قویا تکذیب کرده است. «آدام لیسبرگ»، سخنگوی کمپانی چینی طی گفتگو با گیزمودو در این باره گفته است:

امنیت کانون اصلی تمام فعالیت های DJI است و ایمنی فناوری های ما توسط دولت و کسب و کارهای پیشروی آمریکا تایید شده است. ما کنترل کامل نحوه جمع آوری، ذخیره و انتقال داده را در اختیار کاربر قرار می دهیم. همچنین برای دولت و مشتریان با داده های حیاتی که به تضمین های بیشتری نیاز دارند، پهپادهایی را فراهم کرده ایم که اطلاعات را از طریق اینترنت منتقل نمی کنند.

وزارت امنیت داخلی در سال ۲۰۱۹ روی دغدغه جاسوسی توسط چینی ها تمرکز کرده است. «کریس کربس»، رییس CISA مدعی است که روس ها در پی ایجاد اختلال در سیستم های ایالات متحده هستند اما چینی ها برای دستیابی به مزایای بلند مدت سعی در دستکاری آنها دارند.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک دیجیاتو به دوربین فیلمبرداری DJI Osmo Pocket

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی