ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند

صدها میلیون طرفدار گیم او ترونز فصل آخر محبوب ترین سریال تاریخ را با اشتیاق بی نظیر مشاهده کرده و سرگرم بحث و جدل درباره آن هستند، با این حال بینندگان چینی به خاطر جنگ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۲

صدها میلیون طرفدار گیم او ترونز فصل آخر محبوب ترین سریال تاریخ را با اشتیاق بی نظیر مشاهده کرده و سرگرم بحث و جدل درباره آن هستند، با این حال بینندگان چینی به خاطر جنگ تجاری با آمریکا از دیدن آن محروم شده اند.

میلیون ها کاربر چینی پلتفرم استریم Tencent Video منتظر تماشای قسمت آخر سریال گیم او ترونز بودند اما در عوض با پیام اشکال در مخابره محتوا مواجه شدند. ابتدا گمانه زنی هایی در مورد اشکال فنی به گوش می رسید اما یکی از سخنگویان HBO طی مصاحبه با نشریه WSJ تاکید کرد که هیچ مشکلی فنی در کار نبوده اما دولت پکن به واسطه جنگ تجاری با آمریکا مانع پخش قسمت آخر توسط Tencent، غول فناوری این کشور شده است. قسمت آخر گیم او ترونز

محروم شدن میلیون ها بیننده مشتاق چینی از تماشای اپیزود پایانی GOT یکی دیگر از اثرات جانبی شعله‌ور شدن جنگ تجاری روی شهروندان عادی است. گیم او ترونز از محبوبترین سریال ها در این کشور آسیایی است و در طول پخش فصل پایانی تنها در Tencent Video بیش از ۵۵۰ میلیون بار مشاهده شده. محروم شدن این تعداد بیننده از تماشای اپیزودی که همه رکوردهای HBO را جابجا کرده به دلایل سیاسی نه از نظر حقوق شهروندی و نه از جنبه تجاری منطقی به نظر نمی رسد و نشانگر اعمال نفوذ گسترده دولت پکن بر کمپانی های فناوری داخلی است.

هرچند Tencent Video یکی از پلتفرم های رسمی تماشای سریال است و طبیعتا بسیاری از ساکنان این کشور مثل ایرانی ها سریال را به صورت غیرقانونی دانلود می کنند. همین مساله باعث شده چین در کنار هند، آمریکا و ایران جزو کشورهای با بیشترین دانلود غیرقانونی GOT باشند. فصل هفتم این سریال هم در کل بیش از یک میلیارد بار در سراسر جهان از طرق غیرقانونی مشاهده شده بود.

منازعات تجاری بین دو کشور که دیروز به تحریم هواوی از سوی گوگل، کوالکام و چند شرکت دیگر منجر شد، ظاهرا در آینده نزدیک فروکش نخواهد کرد. پکن آمریکا را به داشتن انتظارات غیرمنطقی در مبادلات تجاری متهم کرده تا جایی که سخنگوی وزارت خارجه این کشور دلیل شکست گفتگوهای تجاری را تلاش آمریکا برای دستیابی به منافع نامعمول از طریق فشار نامحدود عنوان کرده است.

از سوی دیگر ترامپ هم در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شده که مبادلات بین دو کشور قبلا مطلوب بوده اما چینی ها آنرا خراب کرده اند و حالا آمریکا چاره ای جز اعمال تعرفه های بالا روی محصولات چینی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ایران هم مثل کشور های دوست و همسایه خودشه البته ایران هم با تمام دنیا جنگ داره و هم با مردم خودش

  • Qw We
    Qw We | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    همون بهتر که ندیدن
    تنها نکته ی مثبت فصل 8موسیقی بی نظیرش بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی