ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سونی از اهمیت بالای Backward Compatibility برای نسل بعد می‌گوید

چند روز قبل، سونی جلسه‌ای را با حضور سرمایه گذاران خود برگزار شد که در جریان آن اطلاعات جالبی از کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد. اینطور که به نظر می‌رسد، Backward Compatibility یکی از قابلیت‌های ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۰

چند روز قبل، سونی جلسه‌ای را با حضور سرمایه گذاران خود برگزار شد که در جریان آن اطلاعات جالبی از کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد. اینطور که به نظر می‌رسد، Backward Compatibility یکی از قابلیت‌های مهم کنسول نسل نهمی چشم بادامی‌ها خواهد بود.

جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن، در جریان جلسه درباره موضوعات مختلفی حرف زد که کنسول پلی استیشن 5 و قابلیت Backward Compatibility مواردی از آن‌ها بودند. طبق صحبت‌های رایان، قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل به سونی اجازه می‌دهد تا جامعه کاربران خود را به شکل «یکپارچه تر و سریع تر از همیشه» به نسل بعد منتقل کند.

جیم رایان در ادامه صحبت‌های خود از Backward Compatibility به عنوان قابلیتی «فوق العاده مهم» یاد کرد و تاکید داشت این قابلیت می‌تواند نقش حیاتی را در موفقیت پلی استیشن 5 ایفا کند. با در نظر گرفتن گفته‌های رایان، اکنون می‌توان مطمئن بود که کنسول نسل بعد سونی از بازی‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد.

پلی استیشن 5

در گذشته شایعاتی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد پلی استیشن 5 تنها از بازی‌های یک نسل قبل تر پشتیبانی می‌کند و خبری از پلی استیشن 3 نیست. حال گزارشات جدیدی منتشر شده که خلاف این ادعاها را ثابت می‌کند. البته مسئولان سونی هنوز درباره این موضوع حرفی به میان نیاورده‌اند.

جان کودرا، مدیر ارشد سونی، نیز در جلسه به سخنرانی پرداخت. کودرا تایید کرد کاربران پلی استیشن 5 از طریق قابلیت Backward Compatibility می‌توانند به صورت آنلاین به رقابت با کاربران پلی استیشن 4 بپردازند. متاسفانه جزئیاتی از چگونگی رخ دادن این اتفاق به اشتراک گذاشته نشد اما کودرا تاکید داشت «تجربه بین نسلی بازی‌ها» برای سونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این بدان معناست که اگر شما یک کنسول پلی استیشن 5 بخرید اما دوست تان همچنان از پلی استیشن 4 استفاده کند، باز هم می‌توانید در مدهای آنلاین یک بازی به رقابت یا همکاری با یکدیگر بپردازید. در بخش‌های دیگر این جلسه همچنین اعلام شد سونی حداقل برای سه سال دیگر از کنسول نسل هشتمی خود پشتیبانی خواهد کرد.

اخیراً نیز شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که با توجه به آن سونی قصد دارد تا چند قابلیت جدید را به پلی استیشن 4 اضافه کند. این خبر هنوز تایید نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی