ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلزات گرانبها

جنگ تجاری چین و آمریکا: پکن صادرات فلزات کمیاب را متوقف می کند؟

حالا که جنگ تجاری میان چین و آمریکا بالا گرفته طبق گزارشی که نشریات چینی منتشر کرده اند این کشور آماده است تا با استفاده از جایگاه خود به عنوان یکی از صادرکنندگان اصلی مواد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

حالا که جنگ تجاری میان چین و آمریکا بالا گرفته طبق گزارشی که نشریات چینی منتشر کرده اند این کشور آماده است تا با استفاده از جایگاه خود به عنوان یکی از صادرکنندگان اصلی مواد معدنی کمیاب به آمریکا، به اقدامات خصمانه ترامپ پاسخ بدهد.

مواد معدنی کمیاب گروهی از عناصر با خواص منحصربفرد هستند که در تلفن های هوشمند، ماشین های هیبریدی و درمان سرطان به کار می روند. این مواد همچنین نقشی تعیین کننده در صنایع دفاعی آمریکا دارند و از سیستم های کامپیوتری گرفته تا موتور جنگنده های این کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

در گزارشی که روزنامه مردم چین منتشر کرده آمده است:

آمریکا که آغازگر جنگ تجاری علیه چین بوده حالا منبع مواد معدنی مورد نیازش را که نقشی کلیدی در توانمندی های تکنولوژیکی آن ایفا می کنند با خطری جدی روبرو کرده است.

فلزات کمیاب

تهدید رسانه های چینی بعد از آن مطرح می شود که دولت ترامپ تعرفه واردات از چین را افزایش داد و با اضافه کردن نام هواوی به فهرست سیاه خود این شرکت را از خرید تکنولوژی های آمریکا محروم کرد (که البته کمی بعد یک معافیت موقت را برای این شرکت صادر  کرد).

روزنامه مردم چین در ادامه گزارش خود آورده است:

آمریکا تلاش می کند پیشرفت های تکنولوژیکی چین را محدود کند اما این کشور نقش چین در تامین مواد معدنی کمیاب را در عرصه بین المللی نادیده گرفته است. چین حالا انتخاب های زیادی پیش رویش دارد.

تا سال ها چین پیشگام تلاش هایی بوده که در عرصه استخراج مواد معدنی و فلزات کمیاب صورت گرفته و حالا  به خاطر محدودیت های زیست محیطی سهل گیرانه خود و هزینه پایین فرآوری عنوان بزرگ ترین تولیدکننده این مواد در سطح جهانی را در اختیار دارد.

آمریکا در سال قبل ۸۰ درصد از مواد معدنی مورد نیازش را از چین وارد کرد

طبق اعلام نشریه Geological Survey بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ آمریکا بالغ بر ۸۰ درصد از ترکیبات و فلزات کمیاب مورد نیازش را از چین وارد کرد که ارزش تخمینی برای آن برابر با ۱۶۰ میلیون دلار اعلام شده و این رقم رشدی قابل توجه را نسبت به رقم ۱۳۷ میلیون دلار واردات سال ۲۰۱۷ نشان میدهد.

کمبود قابل توجه مواد معدنی احتمالا به معنای آن است که وزارت دفاع آمریکا بیشترین آسیب را دریافت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    چین به خاطر محدودیت های زیست محیطی سهل گیرانه خود و هزینه پایین فرآوری عنوان بزرگ ترین تولیدکننده این مواد در سطح جهانی را در اختیار دارد.
    یعنی بدون توجه به قوانین بین المللی و استفاده از برده
    چین با اینجور کثافت کاری ها شده اقتصاد دوم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    فرضا اگ صادرات نئودیمیوم رو متوقف کنه،تسلا ورشکست میشه.

مطالب پیشنهادی