ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

zadak
تکنولوژی

اولین کامپیوتر قابل حمل دنیا با سیستم خنک کنندگی مایع رونمایی شد

اگر تاکنون اسم ZADAK را نشنیده اید، باید بدانید با یک شرکت تولید کننده کامپیوترهای سفارشی و خاص طرف هستید که توسط گروهی از طراحان و مهندسان در سال 2015 تأسیس شده و اکنون به ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

اگر تاکنون اسم ZADAK را نشنیده اید، باید بدانید با یک شرکت تولید کننده کامپیوترهای سفارشی و خاص طرف هستید که توسط گروهی از طراحان و مهندسان در سال 2015 تأسیس شده و اکنون به عنوان بخشی از شرکت بزرگ Apacer فعالیت می کند. محصولات این شرکت معمولاً به سیستم های خنک کننده مایع مجهزند، اما شهرت این گروه سال گذشته به واسطه تولید رم 32 گیگابایتی Dual-Rank برای کامپیوترهای دسکتاپ سری Z390 ایسوس به دست آمد.

در این کامپیوتر امکان استفاده طیف وسیعی از مادربوردها و پردازنده ها وجود دارد

حالا این تیم در کامپیوتکس 2019 از پروژه ای جدید رونمایی کرده است که MOAB نام دارد. نام MOAB از سلاح Mother of all Bombs الهام گرفته شده و ZADAK از آن به عنوان اولین کامپیوتر رومیزی قابل حمل دنیا با سیستم خنک کننده آبی یاد می کند.

zadak

کامپیوترهای MOAB و MOAB II از طراحی انطباق پذیری استفاده می کنند و به علت امکان برداشته شدن بلوک آبی پردازنده شان به کاربر امکان استفاده از انواع چیپست ها را می دهند. علاوه بر این امکان استفاده از تمام مادربوردهای Mini-ITX هم در آن ها وجود دارد. تنها محدودیت کامپیوترهای MOAB و MOAB II سازگاری انحصاریشان با کارت گرافیک های طراحی مرجع انویدیا است.

zadak

کامپیوترهای جدید ZADAK کاملا منطبق بر ترندهای محصولات گیمینگ حرکت می کنند و تقریبا در تمام قسمت ها از جمله بلوک آبی پردازنده، ماژول های رم، پنل جلویی و غیره دارای نورپردازی RGB هستند. یکی دیگر از نکات قابل توجه این سیستم طراحی کاملا باز آن است که علاوه بر دسترسی آسان به قطعات، خنک کردن سیستم را نیز بسیار ساده تر می کند. یک صفحه نمایش نیز جلوی دستگاه قرار داده شده که درجه آب سیستم خنک کننده مایع را نشان می دهد.

در حال حاضر این کامپیوترها تنها در آسیا قابل سفارشند اما انتظار می رود ZADAK در آینده نزدیک آن ها را در مناطق بیشتری عرضه کند. به علت قابلیت شخصی سازی بسیار بالای این کامپیوترها قیمت دقیقی برایشان مشخص نشده زیرا هزینه تمام شده آن ها تا حد زیادی به قطعات مورد استفاده شان بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی