ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اسناد محرمانه شهرداری بالتیمور در پی امتناع آن از پرداخت بیتکوین به هکرها

ماه گذشته شهر بالتیمور هدف حمله یک باج افزار قرار گرفت و از آنجایی که مقامات این شهر از پرداخت بیتکوین به هکرها خودداری کردند به نظر می رسد که اسناد محرمانه آنها در توییتر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ماه گذشته شهر بالتیمور هدف حمله یک باج افزار قرار گرفت و از آنجایی که مقامات این شهر از پرداخت بیتکوین به هکرها خودداری کردند به نظر می رسد که اسناد محرمانه آنها در توییتر منتشر شده است.

طبق گزارش نشریه سان در بالتیمور (از شهرهای ایالت مریلند آمریکا) یک اکانت توییتری که ادعا می کند در اختیار هکرها قرار دارد ظاهرا اقدام به انتشار اسناد حساس و محرمانه مقامات این شهر کرده است.

این اکانت که حالا به حالت تعلیق در آمده است پیشتر سندی را منتشر کرد که سوابق پزشکی یک زن را در بر داشت و ادعا می کرد که اسناد حساس دیگری مانند این را منتشر خواهد نمود.

البته سخنگوی دفتر شهرداری بالتیمور اعلام کرده تاکنون اطلاعات شخصی هیچ فردی به سرقت نرفته است هرچند طبق ادعاهای مطرح شده در اکانت توییتری هکرها آنها قبلا به یکی از خبرنگاران سان اعلام کرده اند که به اسناد مالی و اطلاعات شخصی شهرندان بالتیمور نیز دسترسی پیدا کرده اند و در صورت پرداخت نشدن مبلغ درخواستی شان آن اطلاعات را در دارک وب منتشر خواهند کرد.

چه اتفاقی رخ داد؟

بالتیمور

حمله این باج افزار در ماه می سال جاری و با دسترسی به سیستم های کامپیوتری مقامات محلی شهر بالتیمور آغاز شد. گفته می شود از آن زمان تاکنون بسیاری کارکنان دولتی بالتیمور هنوز به اطلاعات موجود روی کامپیوترهایشان دسترسی پیدا نکرده اند و تنها یک سوم آنها موفق شده اند سیستم های خود را قفل گشایی کنند.

ارزش بیتکوین های درخواستی توسط هکرها ۷۶ هزار دلار است

اما اثرات این حمله سایبری به غیر از سیستم های دولتی گریبان باقی افراد را هم گرفت. برای نمونه کسب و کار املاک این شهر امکان پردازش پرداختی های خود را نداشت و باید امور روزمره را به ابتدایی ترین شکل ممکن انجام می دادند.

بنابر اعلام نشریه سان هکرها از شهردار بالتیمور مبلغ ۷۶ هزار دلار بیتکوین طلب کرده اند و او مرتبا از این کار امتناع می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی