ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ۲۱ خرداد ماه برگزار می‌شود

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه صبح امروز با حضور مسئولان برگزار کننده این رویداد برگزار شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست ضمن تاکید بر لزوم صادرات محصولات فناورانه بومی ایرانی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه صبح امروز با حضور مسئولان برگزار کننده این رویداد برگزار شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست ضمن تاکید بر لزوم صادرات محصولات فناورانه بومی ایرانی به کشورهای منطقه، خبر داد که شرکت‌های خارجی از اکوسیستم فناورانه کشور بازدید خواهند کرد.

«سورنا ستاری» بزرگترین هیات‌های حاضر در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را کشورهایی نظیر چین، هند و سنگاپور خواند و تصریح کرد که کشورهای دیگری همچون ژاپن، کره جنوبی، روسیه هم در قالب هیات‌هایی در این رویداد حضور خواهند داشت.

به گزارش دیجیاتو «سورنا ستاری» معاون رییس جمهوری اعلام کرد که در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه بزرگترین استارت آپ‌های منطقه حضور دارند و این موضوع را حرکتی بزرگ برای شتابدهنده‌ها دانست. او همچنین از برنامه‌ این استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌ها و مدیران خارجی در طول برگزاری این رویداد گفت:

«جدا از حضور موثر و فعال این افراد در نمایشگاه اینوتکس مقرر شده تا این تیم‌ها بتواننداز پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور بازدید به عمل بیاورند و همچنین به شتابدهنده‌ها سر بزنند و گردشی در اکوسیستم فناورانه ما داشته باشند.»

ستاری با تاکید بر لزوم صادرات نرم افزار و محصول از سمت ایران اذعان داشت که این اکوسیستم در ایران پیشرفت بسزایی نسبت به سال قبل داشته است و ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهای بین‌المللی بتواند باعث پیشرفت بیشتر شود.

استارت آپهای فناورانه

مهندس علایی، دبیر رویداد اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه نیز در ادامه این نشست آماری از اکوسیستم فناورانه و استارت آپی کشور را ارائه کرد که به زعم او این آمار می‌تواند باعث شود دیدگاه جدی‌تر و عمیق‌تری به این اکوسیستم صورت بگیرد:

«در حال حاضر ۴۵ پارک فناوری در کشور وجود دارد و بیش از ۱۹۰ مرکز رشد در ایران راه اندازی شده است. همچنین ۸۰ مرکز نوآوری احداث شده و ۳۰ صندوق VC یا همان خطر پذیر راه‌اندازی شده است. همچنین آمار شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ما به بیش از ۴۴۰۰ مورد رسیده و شتابدهنده‌های ما نیز به رقم ۷۲ عدد رسیده‌اند. در نهایت باید گفت که بیش از ۳۶۲ شرکت خلاق در ایران وجود دارد.»

کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ) یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است. این شورا که یکی از ۵ رکن اصلی سازمان ملل متحدد به شمار می‌آید، دارای ماموریت گسترده در حوزه اجتماعی و اقتصادی است و از نهادهای تخصصی و منطقه‌ای مختلف تشکیل شده است. با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه نوآوری و فناوری، پیشنهاد برگزاری  مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته به اسکاپ ارائه شده و بعد از پیگیری‌های متعدد این پیشنهاد تصویب شده است.

افتتاح رویداد اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در تاریخ ۲۱ خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور وزاری علم و فناوری و نمایندگان ۶۲ کشور عضو اسکاپ و روسای سازمانهای بین المللی مرتبط برگزار خواهد شد. در این مجمع ۶ نشست تخصصی با موضوعات «خط مشی دولتها در ارتقای استارت آپ‌ها»، «زنان،نوآوری و فناوری»، «پارک‌ها و مراکز رشد فناوری»، «سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری»، «نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه» و «تاثیر همکاری‌های جنوب-جنوب در ارتقای سطح علم و فناوری و نوآوری» برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاع بیشتر و جزییا برنامه می‌توانید به آدرس اینترنتی این رویداد مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی