ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیشنهاد تعریف بیمه افت قیمت خودرو پس از حوادث رانندگی

در سال‌های اخیر به دلیل پر رنگ شدن حضور بیمه‌ها در کشور در صورت بروز تصادف این شرکت‌های بیمه هستند که باید خسارت را جبران کنند. افت قیمت خودرو در زمان تصادف از جمله اتفاقاتی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

در سال‌های اخیر به دلیل پر رنگ شدن حضور بیمه‌ها در کشور در صورت بروز تصادف این شرکت‌های بیمه هستند که باید خسارت را جبران کنند. افت قیمت خودرو در زمان تصادف از جمله اتفاقاتی است که بیشتر افراد با این حادثه ناخوشایند مواجه می‌شوند. مخصوصا اگر خودروی شما صفر است و یا خودروی گران قیمت دارید هزینه ریالی جبران چنین خساراتی می‌تواند دردسر بیشتری برای شما داشته باشد.

این در حالیست که در زمان تصادف علاوه بر هزینه‌های تعمیر خودرو، هزینه افت قیمت خودروی آسیب دیده بخش دیگر  این ماجرا است که افراد را بیشتر درگیر می‌کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از آنجایی که بیمه افت قیمت خودرو در حوادث تعریف نشده است بیمه گر نمی تواند در پی خسارت به خودرو، افت قیمت را پرداخت کند. همچنین به گفته ایشان «حق بیمه بدنه خودرو شامل افت قیمت نمی شود و شرکت بیمه در محدوده قرار داد بیمه گذار اقدام می کند و بر همان اساس خسارت پرداخت می کند.»

بنابراین اگر کسی بیمه شخص ثالث برای خودرو بگیرد در صورت تصادفی که منجر به حادثه جانی شود، بیمه مسئول پرداخت هزینه های جانی است، در خصوص بیمه بدنه نیز بیمه این گونه عمل می کند و خسارت وارد شده به بدنه خود را می پردازد.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص پرداخت افت قیمت خودرو از سوی شرکت های بیمه، بیان داشت «در این شرایط نمی توان از بیمه خسارت افت قیمت برای خودرویی که بیمه بدنه دارد، دریافت کرد، بنابراین با بیمه بدنه نمی توان مابه التفاوت قیمت خودرو را پس از تصادف حساب و کتاب کرد.»

با این حال اگر خسارت وارده به بدنه خودرویی قابل محاسبه و تبدیل به ریال شود محاکم می توانند نسبت به آن رای دهند و بگویند برای جبران خسارت وارده به ماشین و افت قیمت خودرو، مقصر هزینه ای را پرداخت کند.
یوسفیان ملا در ادامه، بیان داشت: «هیچ کجای دنیا شرکت بیمه گذار و بیمه کننده خودرو نسبت به قیمت گذاری و پرداخت مابه التفاوت قیمت به دلیل تصادف اقدام نمی کند.»

افت قیمت خودرو

این نماینده مجلس اظهار داشت: «مگر اینکه افت قیمت خودرو قابل بیمه شدن پیدا کند به عبارتی بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه افت قیمت خودرو در نظر گرفته شود، در صورتی که چنین تعریفی صورت گیرد، می توان نسبت به دریافت خسارت این موضوع از بیمه اقدام کرد.»

با این حال تاکنون چنین موضوعی وجود نداشته و بیمه در محدوده قرارداد خود خسارت پرداخت می کند، از آنجایی که قیمت خودروها افزایش یافته و در شهرهای شلوغ احتمال تصادف زیاد است باید تعرفه بیمه افزایش پیدا کند تا بیمه بخش بیشتری از خسارت وارده را پرداخت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    یعنی قشنگ میشینن خوب فکر می کنند با چه روش هایی میشه از مردم بیشتر پول گرفت !
    خدا لعنتتون کنه

مطالب پیشنهادی