ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به بازی موبایل Champion of the Fields؛ رقیبی جدید برای PES و فیفا؟

«قهرمان میادین» (Champion of the Fields) بارزترین دلیلی است که نشان می‌دهد چرا نت‌ایز (NetEase) نتوانسته به محبوبیت تنسنت (Tencent) برسد؛ هر دو از غول‌های چینی موبایل گیمینگ هستند، هر دو چندتا از موفق‌ترین بازی‌های گوشی را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

«قهرمان میادین» (Champion of the Fields) بارزترین دلیلی است که نشان می‌دهد چرا نت‌ایز (NetEase) نتوانسته به محبوبیت تنسنت (Tencent) برسد؛ هر دو از غول‌های چینی موبایل گیمینگ هستند، هر دو چندتا از موفق‌ترین بازی‌های گوشی را در کارنامه دارند و هر دو در موقعیت‌هایی این صنعت را هیجان‌انگیزتر کرده‌اند.

اما تنسنت چهره بهتری بین بازیکن‌ها دارد، نه فقط به‌خاطر اینکه آن‌ها پابجی موبایل را دارند و احتمالا امسال هم با کال آو دیوتی موبایل قله‌های موفقیت را فتح می‌کنند. NetEase نیز در کارنامه‌اش LifeAfter دیده می‌شود که خود تنسنت در تلاش است تا عنوانی مشابه از آن بسازد. جدا از اینکه دیابلو ایمورتالِ NetEase می‌تواند رقیب خوبی برای کال آو دیوتی موبایلِ تنسنت باشد.

مهمترین علتی که تنسنت تا این اندازه اطمینان مخاطبین را کسب کرده، گزیده‌کار بودنش است. هرچه‌قدر NetEase پروژه‌های بیشتری را قبول می‌کند و از بین آن‌ها تعداد کمی به موفقیت می‌رسند، تنسنت با دقت بیشتری شرکایش را انتخاب می‌کند و همین ارجحیت دادن کیفیت به کمیت باعث شده تا خیلی از بازی‌های این کمپانی تبدیل به ترند بازار بشوند.

Champion of the Fields
Champion of the Fields در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و همچنان گزارشگر ندارد.

قهرمان میادین پتانسیل این را داشت تا به یکی از آن تیرهای NetEase تبدیل شود که به هدف می‌خورند، بازی در ارائه یک فوتبال ۹۰ دقیقه عملکرد بهتری از لیگ رویایی (Dream League) و فیفا از خودش به جای گذاشته و تنها با PES فاصله دارد اما به‌خاطر تمرکز اشتباه سازنده فعلا در دسته بازی‌های ناموفق ناشر چینی‌اش قرار گرفته و شکستی دیگر در زمینه تجربه سبک‌های جدید است.

هر سه بازی PES، فیفا موبایل و دریم لیگ بازار مخاطبین خاص خودشان را دارند. کسانی که به دنبال یک تجربه کنسولی‌تر از فوتبال هستند باید به سراغ PES بروند، اگر عنوانی کژوال‌تر و متفاوت‌تر خواستید فیفا موبایل گزینه خوبی است و در نهایت دریم لیگ هم به‌خاطر داشتن بخش آفلاین می‌تواند بازیکن‌هایی را که خیلی به بازی‌های اینترنتی علاقه ندارند جذب کند.

نکته اینجاست Champion of the Fields به درستی این بازار مخاطبینش را مشخص نکرده است. بازی روندی کاملا شبیه به بقیه فوتبال‌های گوشی را پیش گرفته؛ در اینجا هم با یک تیم ضعیف کارتان را آغاز می‌کنید و با شرکت در مسابقات روبه‌رو هوش مصنوعی یا بقیه بازیکن‌ها باید قوی‌تر بشوید، آیتم‌های مختلف را بگیرید و با این آیتم‌ها کارت فوتبالیست‌های قدرتمند را به دست بیاورید.

اولین نکته مثبت Champion of the Fields به حضور لایسنس تیم‌ها و بازیکن‌ها برمی‌گردد، بازی با استفاده از لایسنس رسمی FIFPro هزاران بازیکن حرفه‌ای از ۶۳ کشور مختلف را شبیه‌سازی کرده تا مخاطب تجربه‌ای واقعی‌تر داشته باشد. البته به‌خاطر مشکلاتی بازی به اندازه فیفا و PES از تمام پتانسیل‌های این ویژگی استفاده نکرده است.

Champion of the Fields سعی کرده مسیر گرافیکی کارتونی‌تر را نسبت به بقیه بازی‌ها پیش بگیرد و با وجود اینکه این سیاست از معدود تصمیمات درست سازنده بوده اما در همین راه هم آن‌ها آنچنان موفق نبوده‌اند. Champion of the Fields از دور زیباست، وقتی به انیمیشن‌ها و طراحی چهره‌ها و بدن فوتبالیست‌ها دقت می‌کنید تازه متوجه ضعف‌های گرافیک می‌شوید.

این لایسنس کردن بازیکن‌ها وقتی جذابیت واقعی خودش را نشان می‌دهد که تاثیرش را در زمین مسابقه ببینید. وقتی با یک بازیکن پا به توپ شده‌اید و بدون اینکه حتی نیاز باشد به اسمش نگاه کنید، به‌خاطر استایل دویدن و فیزیک بدنش او را تشخیص می‌دهید. Champion of the Fields هنوز برای رسیدن به این نقطه جای کار دارد.

گیم‌پلی بازی در بخشی که تمرکزش را گذاشته، بهتر از فیفا و دریم لیگ بوده و پشت‌سر PES قرار دارد. بخش Head to Head فیفا موبایل که پارسال اضافه شد، کمبود یک فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای در این بازی را پر کرد. با این وجود الکترونیک آرتز نتوانست کیفیتی که با دیگر بخش‌ها ارائه داده بود را در Head to Head به‌تصویر بکشد.

نه اینکه کلا گیم‌پلی Champion of the Fields بهتر از فیفا موبایل است. به‌همین خاطر روی «تمرکزش را گذاشته» تاکید کردم، چون فیفا موبایل بهترین تجربه‌اش را در مود VS Attack ارائه می‌دهد و بخواهیم مجموعا نگاه کنیم حتی با تفاوت‌هایی که دو بازی دارند، باز گیم‌پلی فیفا موبایل بهتر است.

اما نسبت به دریم لیگ، بزرگترین برگ برنده Champion of the Fields را باید فوتبال استراتژی‌محورترش بنامیم. در اینجا دست‌تان به اندازه مسابقات دریم لیگ بسته نیست و سازنده دست بازیکن را برای داشتن یک رقابت حرفه‌ای بازتر گذاشته است. البته اگر بازی فیزیک بهتری داشت و سیستم کنترل شبیه به PES و فیفا موبایل بود، نتیجه خیلی بهتری را می‌دیدیم.

با این توضیحات، به‌نظرتان Champion of the Fields می‌توانست با چه عنوانی رقابت کند؟ در حالی که بازی توانایی این را داشت تا شانه به شانه دریم لیگ پیش بیاید ولی سازنده تصمیم گرفت تا به مصاف PES برود و Champion of the Fields هم نسبت به این بازی هیچ شانسی ندارد. اگر بازی بخش آفلاین داشت تجربه‌اش را پیشنهاد می‌کردم اما فعلا بهتر است سراغ PES بروید.

Champion of the Fields

Champion of the Fields

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 556.28 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    درسته الان بازی خوبی نیست ولی چون اینجور بازی ها هر سال نسخه جدید میدن ممکنه تا دو سه سال دیگه خیلی پیشرفت کنه

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    هر کاری میکنم نمیار برام ?

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

      از نرم افزار تغییر آی پی Betternet استفاده کن، من با همین بازی رو اجرا کردم

  • Mr Nobody
    Mr Nobody | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    من نمی‌دونم آخه این دریم لیگ ساکر چی داره؟ گرافیکش یعنی در حد بازی‌های یک دهه قبل. چطور pes رو ول می‌کنین دریم لیگ بازی می‌کنین؟

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

      برای این که ما بچهپولدار نیستیم که بازی آنلاین بازی کنیم.

  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    به پای فیفا موبایل نمی رسه

مطالب پیشنهادی