ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سریعتر از لامبورگینی گالاردو؛ نگاهی به عملکرد ب ام ‌و M5 کامپتیشن در نوربرگرینگ

در بین سوپر سدان ها بی ام ‌و M5 یکی از بهترین‌ها است. این سدان لوکس میان سایز با وجود وزن بالایی که دارد همچنان پرقدرت بوده و توانسته است در پیست مشهور نوربرگ رینگ ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

در بین سوپر سدان ها بی ام ‌و M5 یکی از بهترین‌ها است. این سدان لوکس میان سایز با وجود وزن بالایی که دارد همچنان پرقدرت بوده و توانسته است در پیست مشهور نوربرگ رینگ زمان 7 دقیقه و 38.92 ثانیه را به ثبت برساند. این رکورد سال پیش توسط نشریه‌ی آلمانی اسپرت اتو به دست آمده و حالا نیز همین نشریه دوباره به پیست مذکور آمده است تا این بار شانس خود را با بی ام ‌و M5 کامپتیشن امتحان کند.
بی ام ‌و M5 که پارسال توسط این نشریه آلمانی تست شده بود دارای موتور 8 سیلندر تویین توربو به حجم 4/4 بود. در نمونه ی جدید قدرت موتور و گشتاور به ترتیب به 617 اسب بخار و 750 نیوتون متر رسیده است. همچنین این مدل دارای سیستم 4 چرخ متحرک و گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک است.

بی ام و اعلام کرده است سرعت این خودرو در مدت زمان 3/3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت این غول باواریایی به 10/8 ثانیه زمان احتیاج دارد.
جای تعجب نیست که این خودرو بتواند در مسیر مستقیمی رقیب سوپرکارها باشد. اما مسئله ای که باعث تعجب می شود سرعت این خودرو در پیست نوربرگ رینگ است چرا که خودرو مذکور توانسته است در این پیست به زمان 7 دقیقه و 35.90 ثانیه دست یابد.
این زمان به ثبت رسیده کاملاً چشمگیر است چرا که وزن این خودرو 1982 کیلوگرم است. خودروهای دیگری که توسط اسپرت اتو در این پیست تست شده اند و توانسته اند به این رکورد زمانی دست یابند شامل لامبورگینی گالاردو LP570-4 سوپر لگرا، پورشه پانامرا توربو 2017 و مکلارن 650S اسپایدر هستند.

بی ام ‌و M5

با این حال بی ام ‌و M5 کامپتیشن سریع‌ترین خودروی چهار درب نوربرگ رینگ نیست. خودروهایی همچون آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو (7 دقیقه و 32 ثانیه)، مرسدس-ای ام جی GT 63 S (حدودا 7 دقیقه و 25 ثانیه) و جگوار XE SV پروجکت 8 (7 دقیقه و 21.23 ثانیه) سریع‌تر از این خودرو بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی