ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای از هوش مصنوعی برای گزارش خودکار مصدومیت سرنشینان کمک می گیرد

هیوندای قصد دارد با همکاری استارتاپ MDGo یک سیستم ایمنی پیشرفته را برای محصولات خود توسعه دهد. این سیستم بر پایه سیستم هوشمند تحلیل مصدومیت MDGo شکل خواهد گرفت. آنچه که استارتاپ MDGo پیش از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

هیوندای قصد دارد با همکاری استارتاپ MDGo یک سیستم ایمنی پیشرفته را برای محصولات خود توسعه دهد. این سیستم بر پایه سیستم هوشمند تحلیل مصدومیت MDGo شکل خواهد گرفت.

آنچه که استارتاپ MDGo پیش از این عرضه کرده، از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیچیده برای ارزیابی سلامتی سرنشینان استفاده می کند. چنانچه این سیستم هر لحظه تشخیص دهد سلامتی سرنشینان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، بلافاصله به طور خودکار با مراکز اورژانس تماس گرفته و مصدومیت احتمالی را به اطلاع آنها می رساند.

یونگ چو چی (Youngcho Chi) مدیر ارشد بخش نوآوری هیوندای به تمجید از تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی MDGo پرداخته و گفته با تکیه بر این تکنولوژی می توان در کوتاه مدت امداد در شرایط اضطراری را تا حد زیادی بهبود بخشید.

هیوندای

سیستم استارتاپ MDGo عملکرد بسیار سریعی دارد، طوری که در عرض تنها هفت ثانیه پس از وقوع حادثه، گزارشی با جزئیات دقیق را به مراکز امداد ارسال می کند. جالب اینکه در این گزارش به نواحی صدمه دیده سرنشینان نیز به صورت کلی اشاره می شود.

علاوه بر این تکنولوژی این استارتاپ به صورت پیوسته در حال یادگیری بوده و تفاسیر خود را از تصادف های مختلف همواره بهبود می بخشد؛ به عبارت دیگر با گذشت زمان گزارش های ارسالی توسط این سیستم دقیق تر و دقیق تر می شوند.

ناگفته نماند سیستم ابداعی MDGo از طریق سنسورهای گوناگونی که در خودرو تعبیه می شوند، عمل می کند. این سنسورها توانایی تشخیص فاکتورهای حیاتی مثل فشار خون، تعداد ضربان قلب و چند عملکرد مرتبط با سیستم عصبی را دارند.

هنوز مشخص نیست سیستم های ایمنی که با همکاری MDGo توسعه می یابند، چه زمانی در محصولات هیوندای به کار گرفته خواهند شد. این خودروساز کره ای به پیروی از ولوو، استراتژی هایی را در زمینه ارتقای ایمنی تدوین کرده و می خواهد احتمال تصادف خودروهای خود و اثرات منفی سوانح بر سرنشینان را تا حد امکان کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی