ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامپ هوشمند
تکنولوژی

این لامپ هوشمند دیتا را با نرخ ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه به گجت ها می رساند

شرکتی به نام سیگنیفای (Signify) که پیشتر تحت عنوان فیلیپس لایتینگ شناخته می شد و لامپ های هوشمندی با برند Hue تولید می کرد از لامپ هوشمند جدید خود با قابلیت انتقال سیگنال های اینترنت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکتی به نام سیگنیفای (Signify) که پیشتر تحت عنوان فیلیپس لایتینگ شناخته می شد و لامپ های هوشمندی با برند Hue تولید می کرد از لامپ هوشمند جدید خود با قابلیت انتقال سیگنال های اینترنت رونمایی کرده است.

این لامپ های هوشمند که Truelifi خوانده می شوند و از تکنولوژی لای فای پشتیبانی می کنند قادر هستند دیتا را با بیشینه نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه با کمک امواج نوری (و نه سیگنال های رادیویی به کار گرفته شده توسط وای فای یا 4G) برای دستگاه هایی نظیر لپ تاپ ارسال کنند.

این لامپ ها از تکنولوژی لای فای پشتیبانی می کنند

علاقه مندان به استفاده از تکنولوژی جدید سیگنیفای هم میتوانند لامپ های جدید این شرکت را خریداری کنند و هم اینکه فرستنده/گیره های جدید آن را به لامپ های قبلی خود اضافه نمایند. از این فناوری همچنین میتوان برای اتصال بیسیم دو نقطه ثابت با بیشینه نرخ انتقال داده ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کرد.

سیگنیفای که از جمله شرکت های پیشرو ارائه دهنده محصولات روشنایی به شمار می رود با محصول تازه خود در وهله نخست بازارهای حرفه ای نظیر دفاتر کاری و بیمارستان ها را هدف قرار داده که مملو از مشتریان بالقوه برای آن است.

لامپ هوشمند لای فای

تکنولوژی لای فای مدت هاست که ارائه شده اما تاکنون نتوانسته به صورت انبوه در اختیار کاربران قرار بگیرد. اغلب دستگاه هایی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند از جمله لپ تاپ ها و موبایل ها برای استفاده از لای فای به یک آداپتور اکسترنال نیاز دارند تا دیتا را از طریق آن دریافت نمایند. اما حتی در این صورت هم اگر گیرنده در سایه قرار داشته باشد سیگنال ارسالی مسدود می شود. سیگنیفای در رابطه با این محصول گفته است که باید یک کلید دسترسی USB را به لپ تاپ خود متصل نمایید تا سیگنال های لای فای را از محصولات Truelifi آن دریافت نمایید.

در شرایط مساعد اما استفاده لای فای از نور به جای سیگنال های رادیویی مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. برای مثال میتوان از آن در نواحی خاصی استفاده کرد که احتمال تداخل فرکانس های رادیویی در آنها بالاست یا اماکنی نظیر بیمارستان ها که امواج رادیویی میتواند در عملکرد دستگاه های حساس پزشکی اختلال ایجاد کند. با وجود آنکه مسدود کردن سیگنال های لای فای به سادگی انجام می شود این ایراد در حوزه های امنیتی که باید نظارت و کنترل بیشتری روی شبکه ها قرار داشته باشد میتواند یک مزیت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی