ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورولت کوروت غیر قابل هک می شود؛ روش جدید جنرال موتور برای حفظ امنیت سایبری محصولاتش

سیستم الکتریکی جدید شورلت که برای نسل هشتم کوروت طراحی شده است امنیت سایبری را به شکل محسوسی افزایش خواهد داد. اما این ویژگی می تواند باعث شود تا تیونرها دیگر نتوانند این خودرو را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سیستم الکتریکی جدید شورلت که برای نسل هشتم کوروت طراحی شده است امنیت سایبری را به شکل محسوسی افزایش خواهد داد. اما این ویژگی می تواند باعث شود تا تیونرها دیگر نتوانند این خودرو را تیون کنند.

نسل هشتم کوروت را باید انقلابی ترین کوروت تولید شده قلمداد کرد زیرا برای اولین بار این خودروی تاریخی با آرایش متفاوت قوای محرکه یعنی قرار گیری موتور در بخش میانی تولید خواهد شد. به طور سنتی کوروت ها به صورت موتور جلو تولید می شدند. اما این تنها انقلاب شورلت در تولید این خودروی محبوب نخواهد بود. زیرا طبق منابع جدید بدست آمده کوروت از یک واحد کنترل کننده الکتریکی رمزگذاری شده (ECU) کاملا جدید بهره خواهد برد.

پتنت

البته ECU های رمزگذاری شده چیز جدیدی نیستند. نسل هشتم کوروت به پلت فرم الکتریکی کن باس (CAN bus) جدید شورلت نیز مجهز است که امنیت سایبری را اولویت بندی می کند.

این سیستم اگر کد غیر مجازی را شناسایی کند در حالت ریکاوری قرار می گیرد که در این حالت مجددا باید نرم افزار رسمی شرکت بر روی آن نصب شود. در این حالت خودرو عملا غیر قابل استفاده خواهد بود.

به همین دلیل تیونرهای خودرو برای تولید قطعات افترمارک و برنامه ریزی مجدد نرم افزار ECU و حتی تعویض ECU با مشکل مواجه خواهند شد. شورلت قصد دارد تا در 18 جولای از نسل جدید کوروت در ایالت کالیفرنیا آمریکا رونمایی کند و قطعا در زمان معرفی اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر خواهد شد.

شورلت

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده نسل جدید کوروت در مدل پایه از موتور با کد LT2 نیرو خواهد گرفت که یک واحد V-8 با دو سوپاپ بر روی هر سیلندر خواهد بود و نیرو را توسط جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه منتقل خواهد کرد.

لازم به ذکر است پیش از این خبری مبنی بر استفاده از موتور V-8 دو توربو با قوای محرکه هیبریدی در این خودرو منتشر شده بود که به دلیل پیچیدگی بیش از حد و اشکال در سیستم الکتریکی آن و شاسی خودرو، معرفی نسل جدید کوروت را با تاخیر مواجه کرد.

در هر صورت باید دید که دست پخت شورلت برای علاقه مندان آن چه طعمی خواهد داشت. تا به این جا به نظر می رسد برای برخی از علاقه مندان بیش از حد شور و برای برخی دیگر بیش از حد شیرین از کار در آمده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی