ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مزرعه خورشیدی
تکنولوژی

بزرگترین مزرعه خورشیدی یکپارچه در امارات با ظرفیت 1.2 گیگاوات شروع به کار کرد

با اینکه احتمالا هنوز بیشتر درآمد امارات متحده عربی از نفت تامین می‌شود اما این کشور گام بزرگی در راستای کم کردن وابستگی خود به نفت برداشته است. شرکت آب و برق امارات از راه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

با اینکه احتمالا هنوز بیشتر درآمد امارات متحده عربی از نفت تامین می‌شود اما این کشور گام بزرگی در راستای کم کردن وابستگی خود به نفت برداشته است. شرکت آب و برق امارات از راه اندازی بزرگترین پروژه مزرعه خورشیدی یکپارچه در دنیا به نام «نور ابوظبی» خبر داد.

با ظرفیت توان ماکزیممی به اندازه 1.18 گیگاوات، نور ابوظبی بزرگترین مرکز انرژی خورشیدی آمریکا با ظرفیت 569 مگاوات یعنی «سولار استار» را به راحتی کنار می‌زند.

مزرعه خورشیدی

به نظر می‌رسد ابوظبی در این پروژه روی فواید محیط زیستی هم تمرکز ویژه‌ای کرده است. گفته شده که نور ابوظبی با 3.2 میلیون پنل می‌تواند انرژی مورد نیاز 90 هزار نفر را فراهم کرده و از تولید 1 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری کند. این مقدار معادل از استفاده خارج کردن 200 هزار خودرو است.

البته واضح است که امارات به وسیله این پروژه مزرعه خورشیدی مقاصد تبلیغاتی را هم دنبال می‌کند. واقعیت این است که امارات همچنان به صورت غیر قابل انکاری به نفت و گاز وابسته است. در واقع صحبت‌های اخیر این کشور در مورد کم کردن تولیدات محصولات نفتی هم نه به خاطر کم کردن وابستگی‌اش به سوخت‌های فسیلی بلکه به خاطر برقراری تعادل در بازار بوده است.

مزرعه خورشیدی

با این حال نمی‌توان انکار کرد که این پروژه به معنی یک حرکت بزرگ در مسیر توسعه است و احتمالا باید در آینده نزدیک منتظر شنیدن خبر رکوردشکنی‌های دیگر در حوزه مزرعه خورشیدی باشیم. در حال حاضر شرکت آب و برق امارات برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک پروژه خورشیدی 2 گیگاواتی را دارد و عربستان سعودی هم موافقت‌های اولیه برای راه‌اندازی انرژی خورشیدی با ظرفیت 2.6 گیگاوات در شهر مکه را جلب کرده است.

با اینکه هنوز هم در منظقه خاورمیانه کشورها درآمد اصلی خود را از راه فروش سوخت فسیلی تامین می‌کنند و منبع اصلی انرژی مصرفی آن‌ها نیز همین سوخت‌ها هستند، اما به نظر می‌رسد برنامه‌های زیادی برای کمتر کردن وابستگی خود به فرآورده‌های نفتی داشته و این مساله می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ محیط زیست و زمین باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    توی این پستا چرا برادران عرزشی نمیان حرف مفت بزننن اصلا انگار نه انگاررر...

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    بيش از 111 ميليارد دلار هزينه مستقيم برا هسته اي از جيب ما دادن برا قلدري در دنيا...

    هزينه تحريم ها ام از جووني ما رفت...

    اونم در حالي كه فقط 2 درصد برق رو تامين ميكنه و جالبه بدونين 15 درصد برق ايران تو شبكه از بين ميره? يعني عملا هيچ استفاده اي نداره...

    ولي ببين اعراب چقدر بهينه و معقولانه دارن از موقعيتشون استفاده ميكنن...

    شك نكنيد اينها بعد چند سال در كنار كره جنوبي و ژاپن جزو كشورهاي توسعه يافته خواهند بود...

    • Abolfazl Mandi
      Abolfazl Mandi | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

      چون این آخوندایی که من میبینم برا برق نمیخوان انرژیه هسته ای رو
      واسه بمب اتم میخوان
      مردم هم کوچکترین ارزشی واسشون نرارن هر بلایی هم سر مردم بیاد میگن مقاومت کنید تا ما سیر بدزدیمو بچاپیمو بچه هامونو بفرستیم کانادا

  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    کاش یه عرب پا برهنه ی سوسمارخور حاشیه خلیج فارس بودم ولی تو این خراب شده نبودم

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    کافیه چند تا پست پایین تر برید
    خودروسازان خواستار فروش خودرو ناقص شدند!

مطالب پیشنهادی