ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

acc43711-ford-parking-guidance-tech
خودرو

فورد با همکاری ودافون پیدا کردن جای پارک خودروها را تسهیل می کند [تماشا کنید]

با افزایش تعداد خودروها، پیدا کردن جای پارک در شهرهای بزرگ جهان به چالشی اساسی تبدیل شده است. بر اساس یافته های یک تحقیق، ساکنین لندن و فرانکفورت به طور میانگین هر ساله 67 ساعت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

با افزایش تعداد خودروها، پیدا کردن جای پارک در شهرهای بزرگ جهان به چالشی اساسی تبدیل شده است. بر اساس یافته های یک تحقیق، ساکنین لندن و فرانکفورت به طور میانگین هر ساله 67 ساعت را برای جستجوی مکان مناسب پارک سپری می کنند که در صورت بهره برداری، این زمان می تواند معادل 1,250 یورو باشد.

برای مقابله با این شرایط و جلوگیری از هدر رفتن وقت ارزشمند شهروندان، کمپانی های فورد و ودافون (Vodafone) با همکاری هم در حال آزمایش تکنولوژی ارتباطی جدیدی برای اتصال خودروها به همدیگر هستند. این تکنولوژی "راهنمای فضای پارک" (Parking Space Guidance) نامگذاری شده و در صورت فراگیری می تواند تا حد زیادی به رانندگان کمک کند.

8ee93a7b-ford-parking-guidance-tech-4

توبیاس والریوس (Tobias Wallerius) یکی از مهندسین فورد شاخه اروپا در این باره گفته:

مسیریاب های ماهواره ای در رساندن ما به مقصد بسیار مفید هستند، ولی در زمینه کمک به پیدا کردن جای پارک، به ویژه در مراکز شهرها، کارایی زیادی ندارند. راهنمای فضای پارک یک تکنولوژی ارتباط دهنده خودروها است که می تواند به رانندگان کمک کند سفر خود را سریع تر تمام کرده و ضمن صرفه جویی در هزینه و وقت، از بدتر شدن کیفیت هوا نیز پیشگیری کنند.

a2ce7525-ford-parking-guidance-tech-6

تکنولوژی راهنمای فضای پارک بخشی از برنامه KoMoD در آلمان محسوب شده و به صورت لحظه ای و مطابق با داده های دریافتی از خودروها بروزرسانی می شود. در این تکنولوژی خودروها هنگام تردد در خیابان ها، وضعیت مسیر و اطلاعات مربوط به پارک را از یک کامپیوتر مرکزی دریافت می کنند.

میشائیل رینارتز (Michael Reinartz) مدیر بخش نوآوری ودافون نیز درباره تکنولوژی راهنمای فضای پارک گفته:

وقتی خودروها بتوانند به صورت لحظه ای با زیرساخت های شهری تبادل داده کنند، ترافیک هوشمندتر شده، جستجوی فضای پارک استرس کمتری به دنبال داشته و مردم سریع تر به مقاصد خود خواهند رسید.

به غیر از راهنمای فضای پارک، برنامه KoMoD فورد و ودافون زیرشاخه های دیگری  دارد که سیستم دستیار چراغ راهنما، سیستم اطلاعات تونل، Vario Display (سیستم اخطار رویدادهایی که ممکن است ترافیک محلی را تحت تاثیر قرار دهند)، سیستم کنترل ترافیک، سیستم ارسال هوشمند علایم ترافیکی و اخطار وضعیت جوی بد را شامل می شود.

فورد

تمامی تکنولوژی های فوق به طور مداوم و لحظه ای آپدیت می شوند و به لحاظ تئوری در رفت و آمدهای روزمره می توانند تا حد زیادی به رانندگان کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی