ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش کدنویسی و فضای مجازی کودکان
تکنولوژی

طرح آموزش کدنویسی و فضای مجازی کودکان و نوجوانان رونمایی شد

امروز از طرح ملی آموزش «کدنویسی کودکان و نوجوانان» یا «دارکوب» رونمایی شد. این برنامه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کار، سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، وزارت فرهنگ و ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۵

امروز از طرح ملی آموزش «کدنویسی کودکان و نوجوانان» یا «دارکوب» رونمایی شد. این برنامه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کار، سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین همکاری بخش خصوصی رونمایی شد.

«مهدی محمدی»، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این باره به دیجیاتو توضیح داد که طبق برنامه‌ها قرار است تا پایان سال ۹۹ حدود یک میلیون کودک و نوجوان بین سنین ۶ تا ۱۶ سال، تحت آموزش‌های کدنویسی قرار گیرند:

«بر اساس آمارهای منتشر شده حدود ۶۰ درصد از کودکان ایرانی به موبایل یا تبلت دسترسی دارند. به همین دلیل امروز پلتفرمی به نام «دارکوب» راه اندازی کردیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند با این فضای دیجیتالی آشنا شوند، از فرصت‌های آن استفاده کنند و همچنین بتوانند در مقابل تهدیدات مقابله کنند.»

محمدی باور دارد که نداشتن مهارت لازم باعث می‌شود تا نوجوانان به جای آنکه بتوانند در فضای دیجیتال کارآفرینی کنند و یا اندیشه‌ها و تفکرات خود را ترویج دهند بیشتر تحت تاثیر جنبه‌های منفی قرار می‌گیرند. او تاکید می‌کند که این موارد ضرورت آموزش‌های فضای مجازی را بیشتر از قبل کرده‌است.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری به دیجیاتو توضیح می‌دهد که آموزش‌های کدنویسی باعث می‌شود تا کودکان بتوانند کارآفرینی کنند. البته برای شروع این کار در ابتدا معلمان تحت آموزش و تعلیم ۳ روزه قرار می‌گیرند که از این هفته آغاز خواهد شد:

«حدود ۱۰ هزار مربی در سراسر کشور در مراکز پیام نور و فنی حرفه‌ای آموزش خواهند دید و آموزش آنها تا پایان امسال به پایان خواهد رسید. ضمن آنکه از مرداد ماه فراخوان ثبت‌نام دانش‌آموزان شروع خواهد شد و در دوره‌های ۳ روزه حضوری آموزش خواهند داشت. آموزش‌های بعدی نیز به صورت آنلاین و توسط منتورها خواهد بود. این طرح به صورت سراسری در کل کشور برگزار می‌شود و درصورتیکه تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب برسد کلاس‌ها تشکیل خواهند شد.»

به گفته محمدی در نهایت برنامه‌ها و طرح‌های برگزیده جمع‌آوری شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند و در یک مکانیزم سرمایه‌گذاری روی برترین‌ طرح‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی