ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن افسانه ای؛ سوپر اسپرت برقی ID R رکورد 20 ساله خودرو فرمول یک را شکست

هنوز چند هفته از شکستن رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی در  پیست نوربرگ رینگ با ثبت زمان 6 دقیقه و 5.336 ثانیه توسط فولکس واگن ID R نمی گذرد که فولکس واگن با شرکت در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

هنوز چند هفته از شکستن رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی در  پیست نوربرگ رینگ با ثبت زمان 6 دقیقه و 5.336 ثانیه توسط فولکس واگن ID R نمی گذرد که فولکس واگن با شرکت در یکی از مشهور ترین فستیوال های خودرویی جهان یعنی گوودوود در کشور انگلستان رکورد این مسیر را با ثبت زمان 41.18 ثانیه جا به جا کرده است. پیش از این در سال 1999 راننده فرمول یک یعنی نیک هیدفیلد با خودروی فرمول یک مک لارن MP4/13 زمان 41.6 ثانیه را در این مسیر به ثبت رسانده بود که پس از آن دیگر هیچ خودرویی این رکورد را ارتقا نداد.

پیش از این ID R که توانایی تولید 671 اسب بخار قدرت را دارد رکورد مسیر بسیار سخت و کوهستانی پایکس پیک را شکسته بود و به نوعی در زمینه ثبت رکورد هتریک کرده است. البته فولکس واگن برای شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ تغییرات زیادی را در بخش آیرودینامیکی آن انجام داده بود. استفاده از یک بال عظیم الجثه و قطعات مهم آیرودینامیکی همچون اسپیلیتر و سیستم کاهش نیروی درگ از مهم ترین تغییراتی بوده که فولکس واگن بر روی این ابرخودرو الکتریکی انجام داده است.

فولکس واگن در یک همکاری مشترک با تیم RaceRoom امکان تجربه سواری کامل دیجیتالی با این ابرخودرو الکتریکی را در یک شبیه ساز (simulator) برای علاقه مندان فراهم کرده است که اطلاعات خود را مستقیما از خودروی اصلی دریافت می کند و مهندسین فولکس واگن نیز در ارتقا این تجربه به تیم RaceRomm کمک خواهند کرد.

فولکس واگن ID R

اما جدای از تمام این رکورد شکنی ها فولکس واگن به دنبال جلب نظرها به سمت نسل جدیدی از محصولات تمام الکتریکی خود با نام  ID است. به زودی فولکس واگن از اولین محصول این سری با نام ID 3 پرده برداری خواهد کرد که به نوعی مدل تمام الکتریکی خودروی تاریخی فولکس واگن یعنی گلف است اما پلت فرم این محصول به صورت کامل برای خودروهای الکتریکی توسعه داده شده است و به همین دلیل بسیار پیشرفته تر از مدل تمام الکتریکی نسل آخر گلف موسوم به گلف e خواهد بود. در ادامه مدل های بیشتری از سری محصولات فولکس واگن ID R روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی