ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت بنتلی EXP 100 GT معرفی شد؛ عصاره هنر، تجمل و تکنولوژی [تماشا کنید]

پس از انتشار چند تیزر، بنتلی بالاخره از جدیدترین کانسپت خود رونمایی کرد. این کانسپت EXP 100 GT نام داشته و به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس بنتلی توسعه یافته است. بی تردید اولین چیزی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

پس از انتشار چند تیزر، بنتلی بالاخره از جدیدترین کانسپت خود رونمایی کرد. این کانسپت EXP 100 GT نام داشته و به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس بنتلی توسعه یافته است.

7730d343-bentley-exp-100-gt-05

بی تردید اولین چیزی که در برخورد با EXP 100 GT جلب توجه می کند، بدنه بسیار زیبا و البته بزرگ آن است. این مفهومی که برداشت بنتلی از یک کوپه GT لوکس در سال 2035 را به نمایش می گذارد، در واقع حاصل ترکیب گذشته و آینده بوده و المان های معروف برند انگلیسی را به شکلی بدیع و تماشایی با مدرنیته در هم آمیخته است.

جلوپنجره عظیم و مشبک EXP 100 GT میزبان 6000 لامپ LED بوده و از طریق یک نوار باریک به دو قسمت تقسیم می شود. هنگام روشن بودن LED های این بخش، نمای روبرویی مفهومی بنتلی جلوه ای خاص پیدا می کند.

چراغ های اصلی بنتلی EXP 100 GT برای ادای احترام به تاریخچه سازنده حالتی گرد و تو رفته دارند. دماغه خودرو مثل دیگر محصولات بنتلی میزبان المان معروف و شاخص B در حال پرواز یا همان Flying B است. این المان نیز نورپردازی شده و بال های آن به رنگ مسی روشن می شوند.

bentley-exp-100-gt

در نمای جانبی طول زیاد خودرو، رنگ متفاوت سقف و بدنه، زه مسی اطراف قاب شیشه ها، درب کشیده، ابعاد بزرگ رینگ های ایرودینامیک، برآمدگی گلگیرها و البته قوس بسیار زیبای سقف که از مدل قدیمی R-Type Continental برگرفته شده، از نکات قابل توجه هستند.

7c860784-bentley-exp-100-gt-04

بنتلی EXP 100 GT در نمای عقب نیز ظرافت های خود را به رخ می کشد. چراغ های سرتاسری و LED این کانسپت گرافیگ جذابی داشته و درون یک شکاف جا خوش کرده اند. سپر نیز دارای شکاف هایی بوده و کمی حالت بیرون زده از اتاق دارد.

a5757f4f-bentley-exp-100-gt-06

مثل نمای خارجی، در داخل کابین نیز طراحان بنتلی توجه ویژه ای به جزئیات داشته اند. آنطور که این کمپانی ادعا کرده اجزای چوبی به کار رفته در داخل کابین از درخت های پنج هزار ساله ای که به طور طبیعی افتاده اند، تراشیده شده اند. به غیر از چوب، سایر اجزای کابین جنسی از کریستال، چرم، پشم، آلومینیوم، مس و مواد بازیافتی دارند.

bentley-exp-100-gt (7)

ترکیب سنت و مدرنیته در کابین بنتلی EXP 100 GT هم دیده می شود، جایی که در کنار اجزای چوبی، سنسورهای بایومتریک بهترین حالت صندلی را برای سرنشینان تنظیم نموده و سیستم های رهگیری حرکات چشم و کنترل فشار خون میزان راحتی آنها را حدس می زنند. یک دستیار دیجیتال هم وجود دارد که از داده های گردآوری شده برای ایجاد تغییرات خودکار در تنظیمات کابین و تزریق رایحه های متناسب با شرایط سرنشینان استفاده می کند.

e0385641-bentley-exp-100-gt-10e0385641-bentley-exp-100-gt-10

با 5.8 متر طول و 2.4 متر عرض، همانگونه که اشاره کردیم کانسپت جدید انگلیسی ها ابعاد بزرگی دارد. با توجه به بهره گیری گسترده از آلومینیوم و فیبر کربن در بدنه، وزن این خودروی مفهومی کشیده و پهن از 1900 کیلوگرم تجاوز نکرده است.

bentley-exp-100-gt (8)
درهای EXP 100 GT به صورت عمودی و رو به بالا باز می شوند. هنگام باز بودن درها، ارتفاع آنها به چیزی در حدود سه متر می رسد

بنتلی وظیفه تامین نیروی EXP 100 GT را بر عهده یک پیشرانه کاملا الکتریکی گذاشته، این پیشرانه از چهار موتور تشکیل یافته و می تواند 1340 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این خروجی خیره کننده کوپه مدرن و لوکس EXP 100 GT قادر است در عرض تنها 2.5 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت رسانده و نهایت سرعت 186 مایل (300 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند.

05e8dabf-bentley-exp-100-gt-07

درباره ظرفیت باتری کانسپت هیجان انگیز بنتلی اطلاعاتی منتشر نشده، اما به گفته این کمپانی امکان پیمایش تا 435 مایل (700 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ وجود دارد؛ همچنین با 15 دقیقه شارژ می توان تا 80 درصد از ظرفیت آن را پر کرد.

بنتلی به لحاظ تئوری دو حالت رانندگی دستی و خودران را برای EXP 100 GT تعریف کرده است. در حالت خودران فرمان جمع شده و فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم می شود. این حالت دارای پنج مد دیگر است که می توان به وسیله دستیار شخصی هوشمند آنها را انتخاب نمود. هر کدام از این مدها با سطح آسودگی سرنشینان و تجربه سفر در ارتباط هستند.

EXP 100 GT

آقای استفان سیلاف (Stefan Sielaff) مدیر بخش طراحی بنتلی درباره این مفهومی گفته:

کانسپت EXP 100 GT نمایانگر خودروهایی است که ما می خواهیم در آینده تولید کنیم. مثل بنتلی های نمادینی که در گذشته تولید می شدند، این اتومبیل کانسپت نیز با عواطف سرنشینانش ارتباط برقرار نموده و به آنها کمک می کند سفرهای واقعا خارق العاده ای را تجربه کرده و از خاطرات ایجاد شده محفاظت کنند.

ea105804-bentley-exp-100-gt-01

علی رغم تمام جذابیت های ظاهری و تکنولوژیک، بنتلی برنامه ای برای تولید EXP 100 GT ندارد، اما مسلما شکل ظاهری آن الهام بخش محصولات آتی این کمپانی قدیمی خواهد بود.

2373aeda-bentley-exp-100-gt-09

ناگفته نماند بنتلی برقی سازی محصولات خود را با شاسی بلند بنتایگا شروع کرده و قصد دارد تا سال 2023 نسخه هیبریدی تمامی مدل ها را عرضه کند. اولین خودروی کاملا الکتریکی این برند اشرافی نیز در سال 2025 از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    واقعا زیبا بود .. ارتفاع سه متری در ؟ تو خیلی از پارکینگها اصلا نمیشه بازش کرد .. نیدونم کانسپته و قرار نیس اینطوری بشه

مطالب پیشنهادی