ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگر آیفون و توییتر قبل از اینترنت ساخته می شدند چه ظاهری داشتند؟

تصور کنید اپل به جای اینکه آیفون را با آن طراحی انقلابی و صفحه نمایش لمسی اش عرضه می کرد، ظاهر مکینتاش اصلی یا آی مک های رنگی G3 را برای آن در نظر می ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تصور کنید اپل به جای اینکه آیفون را با آن طراحی انقلابی و صفحه نمایش لمسی اش عرضه می کرد، ظاهر مکینتاش اصلی یا آی مک های رنگی G3 را برای آن در نظر می گرفت. این آیفون رترو ممکن بود از آیفون تماماً آلومینیوم و شیشه هم جذاب تر شوند.

یکی از کاربران FuturePunk طرح هایی را منتشر کرده که به نظرش ظاهر آیفون رترو را در صورتی نشان می دهند که اپل این راه را انتخاب کرده بود. جالب تر این که او حتی تبلیغات آن زمان مک را هم با استفاده از موبایل های جدیدش از نو ساخته است.

آیفون رترو

با اینکه طراحی یک موبایل بر پایه این کامپیوترها به هیچ عنوان کاربردی نخواهد بود، باید اقرار کنیم آیفون رترو با آن رنگ آبی خاص آی مک G3 واقعا زیباست.

علاوه بر طراح آیفون ها، فرد دیگری به نام Sheng Lam نیز کانسپت هایی از برنامه ها و وبسایت های محبوب امروزی توسعه داده که ریشه هایشان در عصر آنالوگ نهفته است. طرح های او این سرویس ها را در صورتی نشان می دهد که برای همان دوره ساخته می شدند، برای مثال اینستاگرام یک دوربین چاب سریع است، اسپاتیفای یک پخش کننده نوار کاست و از یوتیوب هم برای تماشای ویدیوهای VHS استفاده می شود.

آیفون رترو توییتر رترو

توییتر یک دستگاه تلگراف است که برای ارسال کدهای مورس استفاده می شده

البته دستگاه هایی که او طراحی کرده از اسم اصلی برندها استفاده نمی کنند، برای مثال Soundcloud با SoundKloud جایگزین شده و YouTube با YooTube. طرح های Sheng Lam به زیبایی سرویس هایی مانند نتفلیکس و توییتر را در صورتی که در دوره پیش از عصر دیجیتال ساخته شده بودند نشان می دهند. برای مثال «Netflex» یک تلویزیون زمخت CRT است و «Tweeter» هم یک دستگاه تلگراف که برای ارسال کدهای مورس استفاده می شده.

آیفون رترواگر بخواهیم سخت گیر باشیم، ماهیت Soundcloud و تمرکزش روی موسیقی تولید شده توسط کاربران بیشتر از اسپاتیفای به کاست پلیر شباهت دارد، اما طرح ها آنقدر زیبا هستند که چنین مشکلات کوچکی به چشم نیایند. در ادامه می توانید تمام تصاویر را مشاهده کنید:

نمونه های باکیفیت این تصاویر را می توانید از صفحه شخصی این هنرمند دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی