ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرونده سلامت الکترونیک
تکنولوژی

پرونده سلامت الکترونیک با اطلاعات پزشکی ۷۰ میلیون ایرانی در حال تکمیل است

«حمیدرضا صفی‌خانی» رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اعلام اینکه اطلاعات پزشکی ۷۰ میلیون ایرانی در سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت بهداشت ثبت شده است به دیجیاتو اعلام کرد این اطلاعات ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰

«حمیدرضا صفی‌خانی» رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اعلام اینکه اطلاعات پزشکی ۷۰ میلیون ایرانی در سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت بهداشت ثبت شده است به دیجیاتو اعلام کرد این اطلاعات پس از بی نام‌سازی، پنهان‌سازی و کد‌گذاری می‌شوند و سپس روی آنها تحلیل انجام می‌شود. به گفته او فاز اول وارد شدن اطلاعات سطح اول و نمایشگری پرونده انجام شده و اکنون فرایند ارجاع الکترونیک در حال انجام است.

چندین سال است که وزارت بهداشت راه اندازی پرونده الکترونیک را در برنامه‌های خود دارد و از ابتدای برنامه ششم توسعه مدل استانداردی برای اجرای آن در نظر گرفته است. صفی‌خانی در نشست خبری الکامپ از راه اندازی این سامانه و وارد شدن اطلاعات ۷۰ میلیون ایرانی در آن خبر داد که موجب تسریع فرآیندها و خدمات پزشکی می‌شود. صفی‌خانی در پاسخ به نحوه پردازش اطلاعات بیماران به دیجیاتو توضیح داد:

«اطلاعات پس از ورود بینام شده و بعد از آن پنهان‌سازی می‌شوند و بروی آنها کدگذاری انجام می‌شود که در نهایت می‌توان آنها را تحلیل کرد و برنامه ریزی انجام داد. البته کاربران نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال می‌توان مشخص کرد در کدام مناطق چه بیماری‌هایی فراگیرتر هستند.»

صفی‌خانی می گوید در پرونده الکترونیک تمامی اطلاعات فرد از قبل تولد تا پس از مرگ ثبت خواهد شد. این اطلاعات یکپارچه شده و در اختیار پزشکان سطح یک و دو قرار گرفته، ضمن آنکه درمانگران هر دو سطح به اطلاعات دسترسی خواهند داشت. بنابراین اطلاعات ثبت شده و محفوظ می‌ماند.

«در قسمت نمایشگر پرونده سلامت نیز بخشی از اطلاعات ثبت شده در اختیار فرد قرار می‌گیرد و بخشی از آنها تنها برای درمانگران قابل مشاهده است. ضمن آنکه محرمانگی اطلاعات نیز رعایت خواهد شد.»

او در ادامه عنوان کرد که سامانه پرونده الکترونیک در به نحوی طراحی شده که سایر کسب و کارهای علاقمند می‌توانند وارد آن شده و با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

همچنین در این نشست تفاهمنامه همکاری فنی و فرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی میان سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امضاء شد.

این تفاهمنامه میان «پیرحسین کولیوند» رئیس اورژانس کشور و مدیریت‌های پزشکی و صفی‌خانی منعقد شد. بر اساس این تفاهم نامه  همکاری فنی و فرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی و پذیرش بیمارستانی است تا زمان ارائه خدمات اورژانس، به حداقل زمان کاهش یابد.

به گفته کولیوند اپلیکیشن ۱۱۵ هم‌اکنون قابل نصب روی گوشی‌های موبایل است و در نمایشگاه الکامپ امسال در سالن دولت الکترونیک عرضه شده است، افزود: این اپلیکیشن امکان دریافت هشدارهای لازم مربوط به حوادث در مسیرها و نیز مباحث مربوط به خودامدادی و دگرامدادی را برای کاربران ارائه می‌کند:

«با اجرای این تفاهمنامه، در صورتی که فرد با اورژانس تماس بگیرد، تمام اطلاعات وی به اورژانس منتقل شده و زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی و پذیرش اورژانس به حداقل زمان ممکن کاهش می‌یابد. این اطلاعات اولیه، پس از جانمایی فرد تماس‌گیرنده با بیمار و آشنایی اورژانس با وضعیت پرونده سلامت الکترونیک بیمار دریافت می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی