ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراتر از فرمول یک؛ معرفی رودین کارز FZero با 4000 کیلوگرم DOWN FORCE

کمپانی کوچکی به نام رودین کارز (Rodin Cars) در نیوزیلند وجود دارد که با ادعای تولید یک ابر خودروی فوق العاده سریع خبرساز شده است. این ابر خودرو FZero نام داشته و مقامات رودین کارز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

کمپانی کوچکی به نام رودین کارز (Rodin Cars) در نیوزیلند وجود دارد که با ادعای تولید یک ابر خودروی فوق العاده سریع خبرساز شده است. این ابر خودرو FZero نام داشته و مقامات رودین کارز معتقدند به لحاظ عملکرد با خودروهای فرمول یک قابل مقایسه خواهد بود.

مسلما ادعای مطرح شده توسط رودین کارز اغراق آمیز به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه مالک استرالیایی این شرکت یعنی آقای دیوید دیکر (David Dicker) یک فرد بسیار ثروتمندِ علاقه مند به خودرو است، سرمایه لازم برای تبدیل رویاها به واقعیت وجود دارد.

آنطور که اعلام شده ابر خودروی FZero در دو مدل ساخته می شود. نیروبخش مدل پایه یک موتور 4 لیتری V10 تنفس طبیعی با 700 اسب بخار قدرت خواهد بود؛ در مدل رده بالا به لطف بهره گیری از دو توربوشارژر خروجی این موتور در مرحله اول به 1000 و در مرحله دوم به 16000 اسب بخار افزایش می یابد.

این ارقام در نوع خود شگفت انگیز هستند، اما وقتی وزن بسیار پایین و ایرودینامیک فوق پیشرفته FZero را نیز در نظر بگیریم، معادلات بیش از پیش بر هم خواهند خورد.

FZero

به گزارش نشریه استرالیایی Which Car ابر اتومبیل نیوزیلندی ها با احتساب راننده فقط و فقط 605 کیلوگرم وزن داشته و هنگام حرکت با سرعت های بالا می تواند تا 4 هزار کیلوگرم نیروی رو به پایین (downforce) تولید کند! برای درک بهتر این رقم باید گفت استون مارتین والکری AMR Pro به عنوان یکی از پیشرفته ترین خودروهای ساخت بشر 1800 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می کند.

نیروی رو به پایین 4 هزار کیلوگرمی به معنای اینست که رودین FZero توانایی خارق العاده ای در پشت سر گذاشتن پیچ ها با سرعتی باورنکردنی خواهد داشت.

رودین کارز برای تحقق رویای خود به سراغ جمعی از برترین شرکت ها و متخصصین رفته است. برای نمونه گیربکس هشت سرعته و سکوئنشال FZero توسط کمپانی معروف ریکاردو و موتور آن توسط شرکت انگلیسی Neil Brown Engineering توسعه می یابد؛ ضمن اینکه گراهام دیل-جونز (Graham Dale-Jones) - متخصص سابق فورد و Cosworth - به عنوان ناظر پروژه رودین کارز را همراهی می کند.

تاکنون دو رندرینگ (طرح کامپیوتری) از FZero منتشر شده که گفته می شود تا حد زیادی به نسخه نهایی شباهت دارند. آنچه که این رندرینگ ها نشان می دهند ظاهرا مربوط به نسخه مخصوص پیست است و تصاویر نسخه خیابانی در آینده نزدیک انتشار پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی