ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکورد شکنی مجدد جگوار XE SV Project 8 در نوربرگ رینگ؛ سریعترین سدان جهان

جگوار XE SV Project 8 که رکورد سریع ترین خودروی سدان در پیست نوربرگ رینگ (موسوم به جهنم سبز) را در سال 2017 شکسته بود، مجددا توانست با حضور در این پیست رکورد خود را در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

جگوار XE SV Project 8 که رکورد سریع ترین خودروی سدان در پیست نوربرگ رینگ (موسوم به جهنم سبز) را در سال 2017 شکسته بود، مجددا توانست با حضور در این پیست رکورد خود را در حدود 3 ثانیه بهبود ببخشد.

این زمان توسط راننده بخش توسعه جگوار وینسنت رادرمرکر به ثبت رسید. او پیش از این زمان 7 دقیقه 21.23 ثانیه را به ثبت رسانده بود. زمان جدیدی که این سدان قدرتمند ثبت کرده است برابر با 7 دقیقه 18.361 ثانیه است.

جگوار هیچ تغییری در این سدان گران قیمت و تولید محدود برای ثبت رکورد مذکور انجام نداده است. این سدان از موتور 5 لیتری سوپرشارژر V-8 با حداکثر قدرت 592 اسب بخار نیرو می گیرد. تنها تغییر استفاده از لاستیک های جدید میشلن یعنی Pilot Sport Cup 2 R بوده است که حداکثر چسبندگی و دقت فرمان را برای این جگوار به همراه داشته است.

این جگوار از آنجا که به بسته اختصاصی موسوم به Track Pack مجهز است با حذف صندلی های عقب کامل ترین مدل Project 8 به شمار می رود.

در این رابطه جمال حامدی رئیس بخش محصولات ویژه جگوار می گوید:

ثبت چنین زمانی در پیست نوربرگ رینگ نتیجه تلاش ما بر روی سریع ترین سدان تولیدی جهان است و در حال حاضر حتی می توانیم با کار بیشتر بر روی این مدل زمان های سریع تری را نیز به ثبت برسانیم.

جگوار XE SV Project 8

جگوار XE SV Project 8 که تنها تا انتهای سال جاری میلادی تولید خواهد شد همچنان به عنوان سریع ترین مدل این شرکت شناخته می شود. این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به 320 کیلومتر بر ساعت می رسد. پیش از این در فصل آخر برنامه گرند تورر جرمی کلارکسون به تعریف از این مدل پرداخت و علاقه قلبی خود را به آن نشان داد. گرچه بسیاری از صاحب نظران اعتقاد دارند که ثبت زمان در پیست نوربرگ رینگ با هدف تبلیغات و قدرت نمایی برای برخی از خودروسازان تبدیل شده است و تعدادی از خودروسازان چندان علاقه ای به ثبت زمان در این پیست از خود نشان نمی دهند و تنها از این پیست طویل برای توسعه محصولات جدید استفاده  می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی