ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوچک ترین لپ تاپ گیمینگ دنیا با امکان اجرای بازی‌های کلاسیک [تماشا کنید]

یکی از کاربران یوتیوب با الهام گرفتن از لپ تاپ تینک پد لنوو، یک لپ تاپ مینیاتوری با صفحه نمایش اولد ساخته که می تواند بعضی از بازی های کلاسیک را اجرا کند. «پاول کلینگر» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

یکی از کاربران یوتیوب با الهام گرفتن از لپ تاپ تینک پد لنوو، یک لپ تاپ مینیاتوری با صفحه نمایش اولد ساخته که می تواند بعضی از بازی های کلاسیک را اجرا کند.

«پاول کلینگر» که به ساختن مدل های مینیاتوری از فناوری های مختلف علاقه دارد، در تازه ترین پروژه خود لپ تاپ تینک پد لنوو را در ابعاد بسیار کوچک ساخته. میزان توجه او به جزییات جالب توجه است؛ مثلا چراغ LED روی درپوش لپ تاپ تینک پد و لوگوی Think را با ظرافت طراحی کرده است.

احتمالا جالب ترین قسمت این لپ تاپ کوچک، دکمه 5 جهتی قرمز و معروف صفحه کلید لپ تاپ تینک پد است که نقش جوی استیک کنترلر کنسول ها را بازی می کند. پاول برای هر چه دقیق تر شدن طراحی خود، قاب لپ تاپ را به کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته است.

این لپ تاپ بامزه که تینک تاینی (ThinkTiny) نامگذاری شده، فقط جنبه ظاهری ندارد و می توان با آن بازی های مار، تتریس، Lunar Lander و چند بازی کلاسیک دیگر را در نمایشگر 128 در 64 پیکسل OLED آن بازی کرد.

قلب تپنده تینک تاینی میکروکنترلر 20 مگاهرتزی ATtiny1614 است که از پردازشگر 8 بیتی AVR بهره می برد. جالب است بدانید این لپ تاپ کوچک فروشی نیست؛ چون زمان زیادی به طراحی و ساخت آن اختصاص یافته. همچنین لنوو می تواند از پاول به دلیل نقض حق کپی رایت شکایت کند.

البته پاول برای آن دسته از کسانی که علاقه دارند این لپ تاپ مینیاتوری را خودشان بسازند کمک زیادی کرده و تمام فایل ها و کدهای برنامه نویسی این پروژه را در صفحه شخصی گیت هاب خود قرار داده است.

کاربر مذکور قبلا پروژه دیگری به نام تاینی پی سی (TinyPC) را انجام داده بود. آن پروژه یک کامپیوتر بسیار کوچک بود و می توانست بازی های کلاسیک (مشابه تینک تاینی) را اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی